Inoffensus

Töprengek, gondolkodom, igyekszem korlátok nélkül. Általánosítok, véleményt alkotok, és mindezt le is írom. E-mail a szerzőnek: inoffensusblog [kukac] gmail [pont] com

Utolsó kommentek

  • Hozzászólok: @ekat: :-) mondjuk a 'lany' kerdese erdekes. pont ez az ami a polgari vilagban a legkevesbe ertekes elem szerintem,es ami miatt az egesz nem fenntarthato es szerte is fog foszlani,még a gazdag neme... (2018.04.11. 12:04) Polgárok vs. plebejusok
  • ekat: @Hozzászólok: Ja és kiegészítem: amúgy tényleg nem politikai hovatartozás kérdése a dolog, de itthon se a Fidesz, se az MSZP, sem a Jobbik nem elfogadhatóak egy polgári értékrendű embernek. (A többi... (2018.04.11. 11:38) Polgárok vs. plebejusok
  • ekat: @Hozzászólok: Ezek csak látszatdolgok, amiket mondasz.... mondtam, hogy szinte nincs is itthon olyan, aki tudja, mi az. Bár éppenséggel olvasok könyvet mindennap, csak rendesen felöltözve megyek utc... (2018.04.11. 11:28) Polgárok vs. plebejusok
  • Hozzászólok: @ekat: kizaras alatt azt ertem,hogy pl 'a polgari ertekrenddel rendelkezo a fidesszel nem targyal'. a fideszre szavazók tehat sutty,kikerultek a polgari ertekrenddel bírók kozul. en azt gondolom,j... (2018.04.10. 10:49) Polgárok vs. plebejusok
  • BéLóg: @Ma Baker: Szivecske, szívecske, szívecske lályk. (2018.04.09. 14:19) Polgárok vs. plebejusok
  • Utolsó 20

Címkék

1998 (1) 2002 (1) 2006 (1) 2010 (5) 2014 (10) 2018 (4) 4k (1) ady endre (1) aktivitás (1) alkalmatlanság (1) alkotmány (1) államosítás (1) antiszemitizmus (1) baja ferenc (1) bajnai gordon (3) bankszövetség (1) bauer tamás (1) bokros lajos (1) botrány (1) butaság (5) cigányság (1) cinizmus (5) demokrácia (6) diákok (1) diktatúra (3) dilettantizmus (1) dinamika (1) diszkrimináció (1) dk (5) együtt (2) együttműködés (1) együtt 2014 (1) ellenzék (2) elvtelenség (1) erkölcstelenség (4) erőszak (1) eu (2) felsőoktatás (1) fidesz (18) fodor gábor (3) gazdaság (1) gulyás gergely (1) gyurcsány ferenc (5) hadházy ákos (1) hatalom (1) hazugság (5) hétköznapi kultúra (1) hiteltelenség (1) (1) illés zoltán (1) illiberalizmus (1) index (1) jávor benedek (1) jobbik (6) juhász péter (1) kádár-rendszer (2) karácsony gergely (2) kelet (1) kétfarkú (2) kézi vezérlés (1) kiss péter (1) kommunikáció (1) kommunizmus (3) kontraszelekció (1) kormányzás (1) kövér lászló (1) kuncze gábor (2) lendvai ildikó (2) liberalizmus (3) lmp (7) magyarország (14) magyar bálint (1) március 15. (1) márki-zay péter (1) matolcsy györgy (2) mdf (1) média (2) mesterházy attila (2) momentum (3) mszp (9) mutyi (1) nagyvállalat (1) nemzet (2) nemzeti ünnep (1) néplélek (4) ner (3) nolimpia (1) önkény (1) orbán viktor (14) országgyűlés (1) párbeszéd (2) passzivitás (1) pető iván (1) piac (1) pintér sándor (1) pmp (2) polgári liberalizmus (1) polgárság (6) populizmus (4) profit (2) puch lászló (2) radikalizmus (1) rasszizmus (1) regisztráció (2) rendszer (1) rogán antal (1) schiffer andrás (1) simicska lajos (2) statika (1) szanyi tibor (1) szdsz (5) szekeres imre (1) szél bernadett (1) sziget (1) szociálliberalizmus (1) tandíj (1) tek (1) teljesítmény (3) törökország (1) tüntetés (2) választás (6) válság (1) vezetés (1) vlagyimir putyin (1) vona gábor (1)

Linkblog

Dilettáns és inkompetens az Orbán-kormány, de azért nem ennyire. Szerintem másról szólt az ünnepi hóbotrány.

A hosszú hétvégét Bajorországban terveztük tölteni, a nemzeti ünnep ugyanis sajnos már évtizedek óta semmi vonzóval nem kecsegtet. Utoljára a nyolcvanas években volt jó itt március 15-én ünnepelni, akkor még tényleg kifejezett ez valamiféle nemzeti egységet, azóta csak az útszéli acsarkodás megy a nemzet különböző csoportjai között a legprimitívebb politikai megosztottság alapján. 

Tudtuk, hogy esni fog a hó, és azt hittük, hogy ezt az autópályakezelő is hallotta. Semmi okot nem láttunk arra, hogy emiatt elhalasszuk az utat. Autóztunk már hóesésben Magyarországon és Európa számos országában, ennek megfelelően hosszabb menetidőt terveztünk, teletankoltunk, vittünk elég vizet és élelmet az útra, és a csomagtartóból a kesztyűtartóba tettük a mécseseket, amelyekkel valódi vészhelyzetben az autó utastere fagypont fölött tartható, ha elfogy az üzemanyag. Rutin előkészületeknek gondoltuk, amelyek utólag rutinszerűen bizonyulnak fölöslegesnek, hiszen maximum egy órával később érkezünk majd meg, nem nagy dolog.

Csütörtökön este 6 után indultunk el Budapestről, közben végig a rádiók időjárásjelentéseit figyeltük, ahol azt is be szokták mondani, ha valami rendkívüli helyzet van az utakon. A legnépszerűbb hírrádiókon semmilyen, az M1-re vonatkozó hír nem volt, csak a korábbi információk: esik a hó, az M7-en baleset, semmi egyéb. Nyugodt szívvel hajtottunk tehát az M1-re, átlagosnál kicsit nagyobb forgalomban, jó tempóban haladva. Biatorbágy körül kezdődött a dugó, amiben a legmeglepőbb az volt, hogy a forgalom ekkor még láthatóan nem akadály, vagy baleset miatt lassult le, hanem azért, mert az út jégpályává változott. Kb. 30-cal lehetett biztonságosan haladni, mert fékezéskor az ABS aktivizálódásával együtt az autó eléggé össze-vissza csúszkált a sávban. Ezt nagyon furcsálltuk, nem emlékszem korábbról olyanra, hogy -1 fokban a Fővárostól kb. 15 kilométerre ne sikerült volna rendesen lesózni egy autópályát. A lassú haladást aztán araszolgatás, majd kb. egy óráig tartó állás követte. Ezalatt a rádiókból továbbra sem jött semmilyen releváns hír, csak az M7-esen történt balesetet ismételték néha. Egy idő után azért csak rákerestünk a neten is, amikor is az Index Percről Percre tudósításában megtaláltuk az első érdemi információt: vannak, akik már dél óta szenvednek az M1-en, és nem jutnak előrébb. Miután végre valódi tájékoztatáshoz jutottunk, először is vertük a fejünket a műszerfalba, hogy miért nem néztünk rá a netre még otthon, miért a már többször teljesen megbízhatatlannak bizonyult rádiókra hagyatkoztunk, majd meghoztuk a kényszerű döntést: visszafordulunk, otthon alszunk, és reggel vágunk neki újra, addigra már biztosan le lesz tisztítva az autópálya. Szerencsénkre ekkor még pár száz méterre a herceghalmi lehajtó előtt voltunk, így 8 óra körül vissza tudtunk fordulni Budapestre. Az autópálya meglepően jól járható másik oldalán aztán normális menetidő alatt haza is értünk.

Pénteken korai indulást terveztünk, de ezúttal már alaposabban tájékozódtunk. Megdöbbentünk, hogy a többi sok ezer autó az egész éjszakát egy helyben állva töltötte az M1-en, és azóta is ott várnak, hogy történjen valami. Ekkor megértettük, hogy ez a hosszú hétvége menthetetlenul itthon, a nemzeti acsarkodás légkörében fog telni, nem a harmóniát és békét sugárzó Bajor-erdőben. Tudomásul vettük, hogy egy jó előre beharangozott hóesést és hófúvást egy Európa sok országát összekapcsoló fontos autópályán a magyar illetékesek képtelenek voltak kezelni.

Hogyan lehetséges, hogy az autópálya nem volt felsózva, ezért jégpályává alakult már az első kilométereken?

Hogyan lehetséges, hogy egyetlen úttisztító gépet nem láttunk, miközben előre tudhatóan tíz-,  vagy százezrek igyekeztek Ausztria felé a hosszú hétvégére?

Hogyan lehetséges, hogy miközben az Index már dél óta tudósított arról, hogy az M1-en megadugó van, a rádiók, köztük a "közszolgálatiakkal", nem osztották meg ezt a fontos információt a polgárokkal?

Hogyan lehetséges, hogy a rendőrök nem álltak ki az M1-M7 kivezetőre, hogy tájékoztassák, vagy akár el is tereljék az autópályára felhajtani szándékozókat, hogy legalább őket ne kelljen másnap kimenteni?

Ezeken a kérdéseken morfondíroztunk, miközben pénteken jöttek az újabb és újabb hírek a hóhelyzetről. Kiderült, hogy sok ezren már lassan egy napja várják a segítséget, és azóta is az autópályán ülnek a dugóban.

Kiderült, hogy Ausztriában es Németországban a hó ellenére tökéletesen járhatóak az utak, sőt, ha csütörtökön este Révkomáromig sikerült volna eljutnunk, akkor a Csallóközön és Pozsonyon át szintén gond nélkül eljuthattunk volna Bécsbe, majd Bajorországba.

Arról továbbra sem derült ki semmi, hogy mégis hol voltak az úttisztító gépek, és miért nem sózták fel előre az autópályát, bejelentették viszont, hogy a rendkívüli helyzet miatt nem tartják meg a nemzeti ünnepre tervezett központi ünnepségeket. Na ekkor kezdett el gyanús lenni ez a még magyar viszonylatban is szürreális szerencsétlenkedés a hó körül. Mi az, hogy azért, mert esett a hó, és sok ezren valóban szerencsétlen helyzetbe kerültek, nem ünnepeljük meg a talán legfontosabb nemzeti ünnepünket? Pár órával később, amikor megjött az első hír arról, hogy a brüsszeli EU-csúcson két fő téma volt, a ciprusi adósságválság mellett a legújabb alkotmánymódosítással leamortizált magyar demokratikus hatalommegosztási modell, akkor elkezdett motoszkáni a fejemben egy gondolat. Biztos, hogy véletlen ez a soha nem látott cirkusz az autópályán, amelyre hivatkozva teljesen rendhagyó módon még a nemzeti ünnep megünneplését is le lehetett mondani?

Véletlenül nem arról van itt szó, hogy kellett valami botrány, valami kommunikációs atombomba, amivel el lehet terelni a polgárok figyelmét a várhatóan minden korábbinál hangosabb március 15-i ellenzéki megemlékezésekről és tüntetésekről, illetve a brüsszeli fiaskóról? Nem azt állítom, hogy Orbán Viktor személyesen rendelte meg a hóvihart a Jóistentől, csak azt kérdezem, hogy ha már így alakult, akkor vajon nem tudatos döntés volt-e, hogy hagyják ezt a helyzetet egy kicsit elfajulni? Pont úgy, ahogy történt az a tv-székház ostromakor tudatosan visszatartott rendőrökkel. Hadd beszéljen inkább erről a nép, mint vonulgasson a Fővárosban fel-alá, miközben Orbán semmi biztatót nem mondhat, csak a legújabb brüsszeli sallerről számolhat be, amelyet ezúttal neki osztott ki 26 európai kollégája.

Nem tudom elképzelni, hogy az egyébként általában egyáltalán nem inkompetens autópályakezelő, meg az egyébként általában mégoly inkompetens magyar rendőrség és egyéb belügyi szervek tényleg ennyire kritikán aluli módon készültek volna fel erre a jól előrejelzett es jól kiszámítható helyzetre. Nincs rá magyarázat, hogy hogyan lehetséges, hogy csak pont ők nem tudtak arról, hogy sok hó fog esni, hirtelen, és éppen a nemzeti ünneppel kibővült hosszú hétvége előtt, amikor százezrek fognak útra kelni, akik nem fognak megijedni egy kis hóeséstől.

Nem tudom elképzelni, hogy tényleg annyira lezüllesztették volna a magyar kormányzatot, hogy mindössze annyira teljen tőlük, hogy a mobilszolgáltatókkal kiküldetnek egy teljesen tartalmatlan, értelmetlen, célzatlan, és a legtöbb polgárhoz az események után megérkező SMS-t Belugymin néven, amitől a polgárok 90%-a vagy röhögőgörcsöt, vagy dührohamot kap, esetleg mindkettőt. Itt jegyzem meg, hogy az egyetlen felelősen viselkedő szolgáltató itt a Telenor volt, aki megkímélte a hálózatát ettől a fölösleges spamtől, több teret hagyva így az értelmes és potenciálisan életmentő forgalomnak.

Nem hiszem el, hogy Pintér Sándoron és a párhónapos csecsemőkön kívül van ebben az országban még valaki, aki szerint emberemlékezet óta nem látott időjárás csapott le ránk csütörtökön.

Nem hiszem el, hogy nem tudatosan csinált hülyét magából a kormányzat a parádézó harckocsikkal és TEK-bohócokkal, miközben az ország tele van korszerű hóekékkel és egyéb úttisztító eszközökkel.

Nem hiszem el, hogy nem valami magasabb cél érdekében, tudatosan vállalta be a folyton szabadságharcoló Orbán-kormány azt a fiaskót, hogy a forradalom kitörésének 165. évfordulóján osztrák hómarók és vöröskeresztesek lépik át a határt, hogy mentsék a magyar polgárokat, akiket a botrányosan inkompetens magyar szervek hagytak ilyen helyzetbe kerülni.

Ha van valami, amihez az Orbán-kormány ért, akkor az a fetisizált kommunikáció, az általuk szellemi fogyatékosnak elképzelt magyar tömegek jól átgondolt, aljas szándékú, erkölcstelen és cinikus manipulációja, mocskos üzenetekkel etetése. Ha van valami, amire a nemzeti ünnepi hétvége kapcsán odafigyeltek, akkor az az, hogy a Fidesz számára fontos üzenetek jelenjenek meg, hogy a polgárok - náluk zemberek - arról beszéljenek, amiről ők akarják, hogy beszéljenek. Magyarul, hogy a hírek és a blogok ne a tüntetésekkel, vonulásokkal, skandálásokkal és az Orbánnak beolvasó EU-val legyenek tele, hanem valami mással, mindegy mivel. Inkább ne legyen nemzeti ünnepi megemlékezés, inkább szidják a polgárok a Kormányt, mert nem tud utat karbantartani, de addig se a nemzeti egységről, a demokráciánkról, az ellenzéki célokról és tervekről, illetve azok kritizálásáról, az Európából kilógó Orbánnal szemben minden korábbinál markánsabb eszközökhöz nyúlni tervező EU-ról legyen szó.

Három éve ez megy, kormányozni, gondolkodni, tervezni, szervezni nem tudnak, de ördögien mesteri a kommunikációjuk. Miért lett volna ez most másképp? Csak hozni kellett a szokásos semmittevést, mellébeszélést, marháskodást, és mindezt kommunikációs eszközként használni az általuk lenézett magyar nemzeten, és az általuk rettegett magyar polgárságon való uralkodáshoz.

Akár így volt, akár nem, egy dolog biztos. A márciusi hó igazi civil, polgári, nemzeti összefogást hozott. Helyi polgárok segítették a bajbajutottakat, nem várva a hivatalos segítségre és eligazításra. Akármi is volt a Fidesz szándéka, a magyarok, a társadalom, a nemzet a Kormány nélkül fogott össze, és azt mutattuk meg magunknak, hogy nem a Kormányra, hanem csak magunkra és egymásra számíthatunk, de magunkra és egymásra számíthatunk. Igazi nemzeti ünnep lett ez így, szép pillanat a magyar polgárosodás rögös útján.

Címkék: kommunikáció nemzet fidesz eu botrány tüntetés demokrácia orbán viktor alkotmány tek március 15. polgárság nemzeti ünnep pintér sándor

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://inoffensus.blog.hu/api/trackback/id/tr275138046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

serial sinner · http://wdcry.blog.hu 2013.03.16. 20:42:09

Szerintem ha OV választhatna, hogy az alkotmány módosításról tudósítsanak a hírek, vagy arról, hogy a kormány egy 2 napig tartó közepesen súlyos hóhelyzetet sem tudott kezelni, akkor inkább az előbbit választaná. Nem véletlen, hogy a hét elején meg inkább a rezsicsökkentéssel próbálták meg elterelni a figyelmet. Egy ilyen hétköznapi gyakorlati kudarc kellemetlenebb, mint egy elvont jogi kérdés kapott bírálat. Sajnos a többség nem érti, hogy mik a következményei az alkotmánymódosításnak, és ezt Orbánék is tudják.

NekemNemEzKell 2013.03.16. 21:03:39

Most azon gondolkodom,hogy az egyébként szimpatikus és tényszerű leírásod,ami az oda-vissza utatokról szól,miért megy át értelmetlen csúsztatásokba? Vajon tényleg nem tudsz tényeket így a tudatlanságod-e az oka annak amiket leírsz, vagy szándékosan hazudsz, hogy "megfelelő" hangulatot keltsél?
Mire gondolok?Ezt írod:"Semmi okot nem láttunk arra, hogy emiatt elhalasszuk az utat." Szerda reggeltől az összes időjárás előjelző media (internetes időjárásjelző oldalak,közmedia időjárás jelentés)jelezte, havazás, orkánszerű 100 km-es szél várható.
Csütörtök reggeltől már úgy szólt a jelentés, hogy hozzátették, aki teheti ne induljon el senki otthonról, halassza el az utazást!
Más: "Hogyan lehetséges, hogy az autópálya nem volt felsózva, ezért jégpályává alakult már az első kilométereken?" Baromi egyszerű: a világon sehol(!) nem sóznak előre!Mert nincs értelme. Ezt magad is kipróbálhatod, remélhetőleg csak a jövő télen ha jön az ónós eső sózz le egy darab betont, majd nézd meg később. Meg fogsz döbbeni, mert az alul kicsit nedves rész felett ott virít jégréteg!
Más:"Kiderült, hogy Ausztriában es Németországban a hó ellenére tökéletesen járhatóak az utak,..." Nos a TV-ben hétfőn,kedden,szerdán valószinűleg tavalyi felvételeket mutattak a német autópályákról,s a több halott ( azt hiszem 6)is valami régi történet lehetett, nem pedig annak a viharnak a következménye ami onnan jött felénk.
Más:"Ezalatt a rádiókból továbbra sem jött semmilyen releváns hír, csak az M7-esen történt balesetet ismételték néha." Talán, nem a megfelelő adókon kerestetek. A "helyi adók" csütörtök rggeltől,eleinte óránként, később szinte folyamatosan csak az időjárási helyzetről beszéltek.
Más:"Egy idő után azért csak rákerestünk a neten is...." Na látod, a XXI-ik században, talán ezzel kellett volna kezdeni,nem pedig a kereskedelmi adókon nyomatni a zenét.Még a Kossuth is nyomta az időjárást, meg az utinformot!!
Más:"Nem tudom elképzelni, hogy az egyébként általában egyáltalán nem inkompetens autópályakezelő, meg az egyébként általában mégoly inkompetens magyar rendőrség és egyéb belügyi szervek tényleg ennyire kritikán aluli módon készültek volna fel erre a jól előrejelzett es jól kiszámítható helyzetre."
Ha az állításod igaz t.i.:" fel erre a jól előrejelzett es jól kiszámítható helyzetre" akkor miért is indultatok el?
Más:"Nem hiszem el, hogy Pintér Sándoron és a párhónapos csecsemőkön kívül van ebben az országban még valaki, aki szerint emberemlékezet óta nem látott időjárás csapott le ránk csütörtökön." Igazad van, ez nagyon gyakori, hogy március közepén, ilyen hó és szél legyen nálunk.Nemrég volt ilyen mikor is,mikor is?Megmondom: 1962-ben! 51 éve! Szerintem erre még te sem emlékszel.
Szóval sorolhatnám még a csúsztatásaidat, tévedéseidet ( finom voltam?)de nincs értelme.Írtad volna azt, volt ez havazás,meg egy kis szellő, ez jó alkalom a kormány ekézésére na adjunk nekik!

Nap Pali 2013.03.16. 23:30:37

bulsit!

inkább beáldozza vakondit? meg enynire azér ők se jók...
amugy persze nem beáldozza hanem felbuktatya az MTA elnöke lesz...

de túl nagy észt feltételezel...
hitvány dakota tolvajok ezek! na persze hazudni cigánykodni azt tudnak!

simán mindent elloptak, nincs pénz a hókotrókat tankolni
meg az útkezelőt utasította hogy egy héttel előre szeggye be a hófogórácsokat? :))) ezt saját munkarengyük szerint saját buatságból simán megtették...

kekex 2013.03.16. 23:34:12

NekemNemEzKell
Nem adtál választ a fő kérdésre: Ez a "havazás, meg egy kis szellő" de különösen annak kormányzati kezelése szerinted teljesen rendben volt? És csak mondvacsinált ürügy azok fikázása - vagy pedig szándékosan hagytak 10 ezreket órákon át fizikailag senyvedni, szó szerint életveszélybe sorolva? hogy némi kommunikációs terelést hajthassanak végre?
Azaz tényleg teljesen lerohasztották a Katasztrófavédelmet, és ezért nem tudott normális európai szervezetként teljesíteni
(ami nem is csoda, ha 1000 szakemberből 900-at kirúgnak) vagy pedig tudott volna, de szándékosan nem akart.
Egyik se - másik se válik a kormány dicsőségére - viszont a válaszhoz valamelyik ujjacskádat át kell harapnod!

kekex 2013.03.16. 23:35:32

Egyszerűbben: Nem is tudtak volna több teljesítményt nyújtani - vagy tudtak volna, de nem is akartak?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.03.17. 10:36:26

Mókás összeesküvés elmélet, másoktól is hallottam már. Egy dologgal nem számol: ez a hóhelyzetes 3napos bénázás sokkal jobban a kormány ellen fordítja az embereket, és sokkaljobban leamortizálja a kormány tekintélyét, mint az alkotmánymódosítás és az tiltakozások. Az emberek többsége, nem hajlandó elvont kérdésekkel foglalkozni, de az ilyen konkrét, nagyon-nagyon sokakat közvetlenül érintő, és közvetetten mindenkihez eljutó esetek kapcsán, ők is megértik, h mi is a baj azzal, amit a kormány csinál.

látjátok feleim szümtükkel 2013.03.17. 10:54:31

@NekemNemEzKell:
Mellesleg nem a blog írója az egyetlen, aki nem látott az úton sem hókotrót, sem hómarót, de rákérdeztem, és más blogon is csak ketten láttak egyet-egyet, az egyik be volt lepve hóval. Nos?

Elég baj az egy országnak ( mármint nekünk )Európa közepén, ha a közútkezelő nem képes azt a néhány autópályát ( jelen esetben azt az egyet ) olyan állapotban tartani, hogy lehessen rajta közlekedni. Európában a péntek nem volt munkaszüneti nap, miért ne mentek volna arra a kamionok, személygépkocsik?
Másik blogon egy mentős írta le, hogy Szegedtől Bp-ig feljutottak, majd kénytelenek voltak Szlovákián át menni Bécsbe. Hogy a f*-ban lehet, hogy a Szlovákoknák járhatók voltak az utak?
Milyen dolog az, hogy egy állami vezető a katasztrófa közepén egyből az állampolgárok felelősségéről beszél, és nem annak elhárításáról? Ezt még a kummunistáktól sem tanulhatta.
Erről hadoválj, ne mellé hablatyolj!

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2013.03.17. 13:38:51

@serial sinner: "Szerintem ha OV választhatna, hogy az alkotmány módosításról tudósítsanak a hírek, vagy arról, hogy a kormány egy 2 napig tartó közepesen súlyos hóhelyzetet sem tudott kezelni, akkor inkább az előbbit választaná."

Ezzel egyetértek. Nem is magára az alkotmánymódosításra gondoltam, mint hírre, hanem az ügy körül kibontakozó legfrissebb nemzetközi vitákra, amik szerintem keményebbek, mint az elmúlt három évben bármikor. Nekem úgy tűnik, hogy nyugati szövetségeseink végre megértették, hogy ez egy olyan ember, aki maga mondta, hogy a szava nem ér semmit, ebből következően vele nem lehet, és nem is szabad úriemberként bánni, csak a kőkemény erő nyelvén ért, csak azzal lehet rá hatni. Szerintem ez történik most, és Orbán azt akarhatta megúszni, hogy arról beszélgessenek a polgárok, hogy amikor minden őrült szembejön az autópályán, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy ki az őrült.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2013.03.18. 12:28:47

@NekemNemEzKell: "Most azon gondolkodom,hogy az egyébként szimpatikus és tényszerű leírásod,ami az oda-vissza utatokról szól,miért megy át értelmetlen csúsztatásokba? Vajon tényleg nem tudsz tényeket így a tudatlanságod-e az oka annak amiket leírsz, vagy szándékosan hazudsz, hogy "megfelelő" hangulatot keltsél?"

Köszönöm az elismerést és a szimpátiát. A többire annyit, hogy az írás második mondata úgy kezdődik, hogy "szerintem". A saját tapasztalataim alapján vontam le szubjektív következtetéseket és kanyarítottam egy spekulatív véleményt. Sehol nem állítottam, hogy minden biztosan így történt, ahogyan az az én fejemben összeállt, de a véleményemet azért talán csak leírhatom, nem? Nem hazudok, nem csúsztatok, és nem célom hangulatot kelteni. Egyszerűen leírtam a gondolataimat.

"Mire gondolok?Ezt írod:"Semmi okot nem láttunk arra, hogy emiatt elhalasszuk az utat." Szerda reggeltől az összes időjárás előjelző media (internetes időjárásjelző oldalak,közmedia időjárás jelentés)jelezte, havazás, orkánszerű 100 km-es szél várható.
Csütörtök reggeltől már úgy szólt a jelentés, hogy hozzátették, aki teheti ne induljon el senki otthonról, halassza el az utazást!"

Pontosan. Ahogyan történik ez minden télen kéthetente, amikor leesik 15-20 cm hó, és még a szél is fúj. Mégis, azt szoktuk meg, hogy ettől az élet nem áll meg, az autópályák minden ilyen esetben jól használhatóak szoktak lenni, nem gondoltam, hogy most ez nem így lesz.

"Más: "Hogyan lehetséges, hogy az autópálya nem volt felsózva, ezért jégpályává alakult már az első kilométereken?" Baromi egyszerű: a világon sehol(!) nem sóznak előre!Mert nincs értelme. Ezt magad is kipróbálhatod, remélhetőleg csak a jövő télen ha jön az ónós eső sózz le egy darab betont, majd nézd meg később. Meg fogsz döbbeni, mert az alul kicsit nedves rész felett ott virít jégréteg!"

Nem próbáltam még ki, így provizórikusan elfogadom, hogy igazad van. Egyébként nem azt hiányoltam, hogy miért nem sóztak előre, hanem azt, hogy miért nem sóztak akkor es ott, amikor már ott volt a jég. Leírtam a cikkben, hogy meglepő módon ugyanazon a szakaszon a másik - a Budapest felé tartó - pályatest tökéletesen száraz es biztonságos volt, így a Bécs felé vezető oldalon tapasztalt 30 km/h helyett ott 120-szal lehetett haladni. Nekem ez furcsa.

"Más:"Kiderült, hogy Ausztriában es Németországban a hó ellenére tökéletesen járhatóak az utak,..." Nos a TV-ben hétfőn,kedden,szerdán valószinűleg tavalyi felvételeket mutattak a német autópályákról,s a több halott ( azt hiszem 6)is valami régi történet lehetett, nem pedig annak a viharnak a következménye ami onnan jött felénk."

Így igaz, voltak sajnos balesetek Németországban is, de megint: ez nem tűnt durvábbnak, mint bármelyik téli hóesés. Igen, voltak dugók ott a hét elején, de lehetett közlekedni, és nem aludtak tízezrek az autópályán, ráadasul bármiféle hatósági közreműködés nélkül. Magam is ültem mar az elmult 10-20 évben téli megadugóban Ausztriában es Németországban is, de ez minden esetben csak időbeli csúszással járt, nem teljes ellehetetlenüléssel.

"Más:"Ezalatt a rádiókból továbbra sem jött semmilyen releváns hír, csak az M7-esen történt balesetet ismételték néha." Talán, nem a megfelelő adókon kerestetek. A "helyi adók" csütörtök rggeltől,eleinte óránként, később szinte folyamatosan csak az időjárási helyzetről beszéltek."

Ez könnyen lehet. Rutinszerűen a fővárosi hírrádiók között kapcsolgattunk, mint utobb kiderült, ez hiba volt, ahogyan ezt a cikkben is elismertem.

"Más:"Egy idő után azért csak rákerestünk a neten is...." Na látod, a XXI-ik században, talán ezzel kellett volna kezdeni,nem pedig a kereskedelmi adókon nyomatni a zenét.Még a Kossuth is nyomta az időjárást, meg az utinformot!!"

Igazad van. Megint csak magamra tudok hivatkozni, a cikkben is leírtam, hogy "vertük a fejünket a műszerfalba" a butaságunk miatt.

"Más:"Nem tudom elképzelni, hogy az egyébként általában egyáltalán nem inkompetens autópályakezelő, meg az egyébként általában mégoly inkompetens magyar rendőrség és egyéb belügyi szervek tényleg ennyire kritikán aluli módon készültek volna fel erre a jól előrejelzett es jól kiszámítható helyzetre."
Ha az állításod igaz t.i.:" fel erre a jól előrejelzett es jól kiszámítható helyzetre" akkor miért is indultatok el?"

Nos, azért, mert ahogyan mi felkészültünk erre a jól előrejelzett és jól kiszámítható helyzetre, képesek voltunk azt képzelni, hogy az autópályakezelő es a rendőrség is így tett. Mint kiderült, tévesen voltunk ilyen optimisták es jóhiszeműek.

"Más:"Nem hiszem el, hogy Pintér Sándoron és a párhónapos csecsemőkön kívül van ebben az országban még valaki, aki szerint emberemlékezet óta nem látott időjárás csapott le ránk csütörtökön." Igazad van, ez nagyon gyakori, hogy március közepén, ilyen hó és szél legyen nálunk.Nemrég volt ilyen mikor is,mikor is?Megmondom: 1962-ben! 51 éve! Szerintem erre még te sem emlékszel."

Szerintem a hangsúly nem a március közepén van, hanem azon, hogy fél nap alatt leesett 15-20 cm hó, és közben még a szél is fújt. Volt már ilyen máskor is, emlékeim szerint a legtöbb télen többször fordul ilyen elő. A március közepe akkor lehetne jogos kifogás, ha derült égből hullott volna hirtelen a nyakunkba ez az időjárás, de ez meg marhára nem igaz, hiszen egy hete beszélünk róla. Innentől kezdve ez nem rendkívüli helyzet, hanem egy olyan, amire egyszerűen fel kellett volna készülni. Szerdán elő kellett volna tolni a garázsokbol a hókotrókat, elővenni a sót, stb.

"Szóval sorolhatnám még a csúsztatásaidat, tévedéseidet ( finom voltam?)de nincs értelme.Írtad volna azt, volt ez havazás,meg egy kis szellő, ez jó alkalom a kormány ekézésére na adjunk nekik!"

Ha te ezt vetted le belőle, hát szíved joga. Sokfélék vagyunk, soha nem gondoltam, hogy képes lehetek úgy fogalmazni, hogy mindenki mindig azt értse a mondataim olvasásakor, amit magam gondoltam a megfogalmazásukkor.

Azt mindenesetre köszönöm, hogy kulturáltan osztottad meg velem a kétségeidet, és nem a kommentelők között oly gyakori gyűlölködő hangnemben. Az ilyen színvonalú véleményütköztetések azok, amelyeknek van értelme, amelyek előrébb viszik kicsit az adott ügyet, szemben a szimpla gyűlölködéssel, az egymás iránti elemi tisztelet hiányával.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2013.03.18. 12:32:36

@Nap Pali: "bulsit! ... ezt saját munkarengyük szerint saját buatságból simán megtették..."

Tény, hogy sokszor bebizonyították már, hogy ostobaságért és dilettantizmusért nem kell a szomszédba menniük. Na de ilyen mértékben?

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2013.03.18. 12:34:59

@kekex: "Azaz tényleg teljesen lerohasztották a Katasztrófavédelmet, és ezért nem tudott normális európai szervezetként teljesíteni
(ami nem is csoda, ha 1000 szakemberből 900-at kirúgnak) vagy pedig tudott volna, de szándékosan nem akart."

Egyetértek, ezek a fő kérdések.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2013.03.18. 12:40:05

@MolnarErik: "Mókás összeesküvés elmélet, másoktól is hallottam már. Egy dologgal nem számol: ez a hóhelyzetes 3napos bénázás sokkal jobban a kormány ellen fordítja az embereket, és sokkaljobban leamortizálja a kormány tekintélyét, mint az alkotmánymódosítás és az tiltakozások. Az emberek többsége, nem hajlandó elvont kérdésekkel foglalkozni, de az ilyen konkrét, nagyon-nagyon sokakat közvetlenül érintő, és közvetetten mindenkihez eljutó esetek kapcsán, ők is megértik, h mi is a baj azzal, amit a kormány csinál."

Utólag nézve feltétlenül igazad van. Akár tudatos volt a bénázás, akár "rendszerszerű", a végeredmény az, amit írsz: a polgárok mind szélesebb tömegei értik meg, hogy ez a Kormány es ez a rendszer alkalmatlan a funkciója betöltésére.

Ettől még szerintem lehet igaz az, hogy Orbán - illetve Habony - ezt előre nem így gondolta, és több előnyt reméltek a hókáosztól, mint hátrányt. Összeeskudni meg ehhez igazán nem kellett, Orbán eldönthette ezt teljesen egyedül, elengedett kézzel. Mindenki más az ő személyes utasításait hajtja végre.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2013.03.18. 12:44:09

@látjátok feleim szümtükkel: "Elég baj az egy országnak ( mármint nekünk )Európa közepén, ha a közútkezelő nem képes azt a néhány autópályát ( jelen esetben azt az egyet ) olyan állapotban tartani, hogy lehessen rajta közlekedni.
Európában a péntek nem volt munkaszüneti nap, miért ne mentek volna arra a kamionok, személygépkocsik?
Másik blogon egy mentős írta le, hogy Szegedtől Bp-ig feljutottak, majd kénytelenek voltak Szlovákián át menni Bécsbe. Hogy a f*-ban lehet, hogy a Szlovákoknák járhatók voltak az utak?
Milyen dolog az, hogy egy állami vezető a katasztrófa közepén egyből az állampolgárok felelősségéről beszél, és nem annak elhárításáról?"

Egyetértek. Talán nem a polgár a hibás azért mert szeretne élni és élvezni a hétvégét, hanem azok a drága pénzen fenntartott közösségi intézmények, amelyek elvileg pont azért állnak készenlétben, hogy az ilyen helyzetekben a káoszt megelőzzék, illetve elhárítsák.
süti beállítások módosítása