Inoffensus

Töprengek, gondolkodom, igyekszem korlátok nélkül. Általánosítok, véleményt alkotok, és mindezt le is írom. E-mail a szerzőnek: inoffensusblog [kukac] gmail [pont] com

Utolsó kommentek

  • Hozzászólok: @ekat: :-) mondjuk a 'lany' kerdese erdekes. pont ez az ami a polgari vilagban a legkevesbe ertekes elem szerintem,es ami miatt az egesz nem fenntarthato es szerte is fog foszlani,még a gazdag neme... (2018.04.11. 12:04) Polgárok vs. plebejusok
  • ekat: @Hozzászólok: Ja és kiegészítem: amúgy tényleg nem politikai hovatartozás kérdése a dolog, de itthon se a Fidesz, se az MSZP, sem a Jobbik nem elfogadhatóak egy polgári értékrendű embernek. (A többi... (2018.04.11. 11:38) Polgárok vs. plebejusok
  • ekat: @Hozzászólok: Ezek csak látszatdolgok, amiket mondasz.... mondtam, hogy szinte nincs is itthon olyan, aki tudja, mi az. Bár éppenséggel olvasok könyvet mindennap, csak rendesen felöltözve megyek utc... (2018.04.11. 11:28) Polgárok vs. plebejusok
  • Hozzászólok: @ekat: kizaras alatt azt ertem,hogy pl 'a polgari ertekrenddel rendelkezo a fidesszel nem targyal'. a fideszre szavazók tehat sutty,kikerultek a polgari ertekrenddel bírók kozul. en azt gondolom,j... (2018.04.10. 10:49) Polgárok vs. plebejusok
  • BéLóg: @Ma Baker: Szivecske, szívecske, szívecske lályk. (2018.04.09. 14:19) Polgárok vs. plebejusok
  • Utolsó 20

Címkék

1998 (1) 2002 (1) 2006 (1) 2010 (5) 2014 (10) 2018 (4) 4k (1) ady endre (1) aktivitás (1) alkalmatlanság (1) alkotmány (1) államosítás (1) antiszemitizmus (1) baja ferenc (1) bajnai gordon (3) bankszövetség (1) bauer tamás (1) bokros lajos (1) botrány (1) butaság (5) cigányság (1) cinizmus (5) demokrácia (6) diákok (1) diktatúra (3) dilettantizmus (1) dinamika (1) diszkrimináció (1) dk (5) együtt (2) együttműködés (1) együtt 2014 (1) ellenzék (2) elvtelenség (1) erkölcstelenség (4) erőszak (1) eu (2) felsőoktatás (1) fidesz (18) fodor gábor (3) gazdaság (1) gulyás gergely (1) gyurcsány ferenc (5) hadházy ákos (1) hatalom (1) hazugság (5) hétköznapi kultúra (1) hiteltelenség (1) (1) illés zoltán (1) illiberalizmus (1) index (1) jávor benedek (1) jobbik (6) juhász péter (1) kádár-rendszer (2) karácsony gergely (2) kelet (1) kétfarkú (2) kézi vezérlés (1) kiss péter (1) kommunikáció (1) kommunizmus (3) kontraszelekció (1) kormányzás (1) kövér lászló (1) kuncze gábor (2) lendvai ildikó (2) liberalizmus (3) lmp (7) magyarország (14) magyar bálint (1) március 15. (1) márki-zay péter (1) matolcsy györgy (2) mdf (1) média (2) mesterházy attila (2) momentum (3) mszp (9) mutyi (1) nagyvállalat (1) nemzet (2) nemzeti ünnep (1) néplélek (4) ner (3) nolimpia (1) önkény (1) orbán viktor (14) országgyűlés (1) párbeszéd (2) passzivitás (1) pető iván (1) piac (1) pintér sándor (1) pmp (2) polgári liberalizmus (1) polgárság (6) populizmus (4) profit (2) puch lászló (2) radikalizmus (1) rasszizmus (1) regisztráció (2) rendszer (1) rogán antal (1) schiffer andrás (1) simicska lajos (2) statika (1) szanyi tibor (1) szdsz (5) szekeres imre (1) szél bernadett (1) sziget (1) szociálliberalizmus (1) tandíj (1) tek (1) teljesítmény (3) törökország (1) tüntetés (2) választás (6) válság (1) vezetés (1) vlagyimir putyin (1) vona gábor (1)

Linkblog

"Mikor van vége a demokráciának?" - kérdezi Török Gábor, majd kifejti, hogy még nincs. Egyetértek vele. A Fidesz demokrácia-romboló pótcselekvéssorozata a végtelen önbizalomhiányukból fakad, abból, hogy képtelenek a valós teljesítményre, és ezt tudják. De a demokráciánkat nem kell félteni, van annyira erős a demokratikus elkötelezettség a mégoly kelet-európai magyar társadalomban, a Fidesz vezére pedig ismeri annyira a magyar népléleket, hogy e két tényező határt szabjon rombolásuknak. E határig viszont elmennek, pánikszerűen mozgatnak meg minden követ és állítanak a feje tetejére mindent azért, hogy a következő választást is megnyerjék. Pótcselekvésekbe menekülnek, mert nem hisznek saját magukban. Nem hisznek a teljesítményben, csak az ügyeskedésben.

A Fidesz pontosan úgy működik, mint a '90-es évek vadkapitalizmusának tipikus kelet-európai kisvállalkozója. Érzi, hogy semmilyen valós teljesítményt nem tud felmutatni, semmilyen valódi versenyelőnye nincs a versenytársaihoz képest, ezért tisztességtelen módon próbál eredményes lenni. Hazudik az ügyfelének, becsapja a partnereit és munkavállalóit, megvezeti a hatóságot és bujkál előle, megpróbálja ellehetetleníteni a versenytársait. Mivel még soha életében nem nyújtott kiugró teljesítményt - nem beszélve a világszínvonalról, amiről el sem tudja képzelni, hogy itt a Kárpát-medencében is lehetséges - meg sem kísérli, hogy a hagyományos módon küzdjön a sikerért. Mivel ő maga is sejti, hogy a teljesítménye gyenge, a munkájának a hozzáadott értéke alacsony vagy nulla, csak azon töri a fejét, hogy hogyan lehetne valamilyen kerülő úton, valódi teljesítmény nélkül előnyre szert tenni. Csak ilyen módszerekben tud gondolkodni, hiszen még életében nem tapasztalta meg, hogy az alapos szaktudáson, és a kitartáson, a folyamatos önfejlesztésen és az ügyfelekkel, valamint a termékkel szembeni alázaton alapuló munka előbb-utóbb elkerülhetetlenül eredményhez, valódi sikerhez vezet.

Soha életében nem élte még át a jól megtervezett és jól kivitelezett munka örömét, mindig csak kapkodott, belekezdett ebbe is, abba is, mindig csak hatalmas víziói voltak, és mindig messze alábecsülte a víziók megvalósításához szükséges munka mennyiségét és minőségét. Egyszer sem csinált végig valamit az elejétől a végéig, így nem tapasztalhatta meg, hogy a legegyszerűbbnek tűnő tevékenység is mennyire összetett lehet és mennyi buktatót rejthet míg az ember a végére ér. Újra és újra beleesik abba a hibába, hogy azt hiszi, hogy ha már végig tudott gondolni valamit, és látja, hogy nagy vonalakban hogyan kellene megvalósítani azt, akkor a kivitelezés már semmiség. Ő mindig megáll az álmodozásnál, a vízióknál, és elhiszi, hogy onnan már egyszerű, hiszen onnan "már csak meg kell csinálni". Onnan "már nem nagy cucc". Onnan "már sima". Mivel soha nem csinált semmit önállóan, így azt sem tapasztalhatta meg soha, hogy mi is az, amiben ő tényleg jó, jobb, mint a többiek, pedig egész biztosan van ilyen. Hogy hol van az ő helye a nagy társadalmi munkamegosztásban. Hogy mi is az ő versenyelőnye, amire alapozhat, amire büszke lehet, és ami magabiztosságot adhat neki, és fölöslegessé teszi, hogy azon gondolkodjon, hogy hogyan tud tisztességtelenül nyerni. Hogy mi az, amire alapozva hihet önmagában.

Aki tudja, hogy miben jó, az nem fél a versenytől. Nem fél elveszíteni egy megbízást, nem fél a munkanélküliségtől, mert tudja, hogy az ő tudására, felkészültségére, tapasztalatára, szorgalmára és munkaerkölcsére mindig szükség lesz. Nincs is ideje rá, hogy azon mesterkedjen, hogy tisztességtelen versenyelőnyre tegyen szert, mert egymást érik a megrendelések, a feladatok. Teszi a dolgát, amiben jó, amit szeret, amivel értéket teremt, a siker ennek a természetes következménye. A teljesítménynek a következménye. Nem kellett azt görcsösen akarni és cselt szőni érte.

Aki tisztességtelen módszereken töri a fejét az nem hisz magában. Nem hiszi el, hogy a munkájának az eredménye automatikusan meghozza a sikert, mert ő maga sem hisz a saját munkájában. Nem hisz abban, hogy ő is képes lehet valódi teljesítményre, valódi értékteremtésre. Ő nem tenni akar valamit, hanem lenni akar valaki. Ő győztes akar lenni. Nem tenni akar, aminek a következményeként mellesleg győztes is lesz. Ő csak simán győztes akar lenni. És folyton ehhez keresi a tisztességtelen eszközöket. És amikor még így sem sikerül győznie, akkor persze mindig van magyarázat, valami aktuális bűnbak, aki a kudarc okozója. A versenytárs, a szabályok, a hatóság, a munkatársak, az ügyfél butasága, az időjárás. Soha nem lehetséges az, hogy ő nem csinált valamit elég jól. Hogy nem volt jó a víziója, vagy nem volt elég kimunkált a stratégiája, a terve, vagy nem volt elég precíz a kivitelezés, az ellenőrzés.

A Fidesz nem hisz önmagában és nem hisz a teljesítményben, csak az ügyeskedésben. Nem hisz abban, hogy csak szépen alaposan, okosan végig kellene dolgoznia ezt a ciklust, és a választók automatikusan értékelnék az eredményeket. Nem hisz ebben, mert ez számára egyfelől hihetetlenül, másfelől túl macerásan hangzik, ehhez túl sok aprólékos munkát kellene elvégezni. Ráadásul a mamelukok helyett kellene hozzá sok értelmes szakember, akik nem pártutasításokhoz hanem szakmai szabályokhoz és az elemi tisztességhez igazodnak, hiszen ők jók valamiben, ők bíznak magukban és a jövőjükben. Nekik van veszítenivalójuk, nekik van jövőjük. A Fidesz csak győzni akar. Nem azért, hogy tegyen valamit, hanem csak egyszerűen azért, hogy ő legyen a győztes. Orbán Viktor történelmi figura akar lenni. Nem keményen dolgozni, vezetői és döntéshozói teljesítményt felmutatni, és ennek mintegy mellékes következményeként történelmi szereplővé válni. Ő egyszerűen csak szeretne történelmi szereplővé válni. Az lesz. Csak nem úgy, ahogy gondolta.

Címkék: fidesz magyarország hazugság demokrácia orbán viktor teljesítmény néplélek

175 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://inoffensus.blog.hu/api/trackback/id/tr734515605

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mondjátok meg Júliának... 2012.05.16. 23:02:47

 A pécsi Egyetem eredmény nélkül zárta le a vizsgálatot Gyurcsány Ferenc dolgozata ügyében. A DK szerint "megdőlt a plágiumvád". Az MN szerint "Gyurcsányt nem tisztázták".Közben (nem) mellesleg kiderült:nem igaz, hogy Gyurcsány...

Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.05.16. 17:35:00

Hogyan lett a huszonéves, a kádári diktatúra ellen lázadó srácból hatalommániás, acsarkodó diktátor? Az ilyen volt – ilyen lett fotó nem tudja a választ, csak a kiinduló állapotot és a végeredményt mutatja. Azt mondják, az ifjúkori babaarc ellepl...

Trackback: Csuhások! Térdre, imához! 2012.05.16. 17:32:57

Papot hívott Orbán az országhoz: lelkészéből csinált minisztert. Balog Zoltán betanított esztergályosból lett református lelkész az új nemzeti fejlesztési miniszter, életrajza lentebb olvasható. Hamarosan az első keresztelő is meglesz: a Nemzeti Fejles...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.05.16. 17:28:54

  Egy évnyi szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van, 24 éve megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegmanipu...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.05.16. 10:42:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A. Yersin 2012.05.16. 13:05:30

mondjuk az offenzust összekeverted az oppozícióval de ez végül is légypiszok a libikék megmondás hiteltelensége argumantumainak sorában

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.16. 14:41:16

nagyon jó írás, reklámozni fogom.

vornia 2012.05.16. 14:48:04

A.Yersin

Ahogy a roppant éleslátású, a bejegyzéshez abszolúte oda(nem)tartozó ill. oda(nem)illő hozzászólásod IS.

georgie58 2012.05.16. 14:49:16

@A. Yersin: CSAK ENNYIT TUDSZ A BLOGRA BÖFÖGNI :-D ? HA IGEN, EZT IS KÁR VOLT...
EGYÉBKÉNT - HA NEM JÖTTÉL VOLNA RÁ -
R Ó L A D IS SZÓLT EZ A BLOG:

" ... és amikor még így sem sikerül győznie, akkor persze mindig van magyarázat, valami aktuális bűnbak, aki a kudarc okozója. A versenytárs, a szabályok, a hatóság, a munkatársak, az ügyfél butasága, az időjárás. Soha nem lehetséges az, hogy ő nem csinált valamit elég jól..."

ÉRTED MÁR ???

georgie58 2012.05.16. 14:52:30

@vornia: Jól beszéltél; persze ezt sem fogja ez a táltos-szittya-"nagymagyar" megérteni, hiszen ő is az egyike annak a cca 30%-nyi funkcionális analfabétának, akikkel nap, mint nap találkozhatunk ... God save the country !

Izo 2012.05.16. 15:03:38

"Teszi a dolgát, amiben jó, amit szeret, amivel értéket teremt, a siker ennek a természetes következménye."
Aha, szóval csak rá kell jönni miben vagyunk jók. "Onnan "már nem nagy cucc"". Esetleg, ha a kedves szerző a személyes példáján keresztül mutatná meg, hogy ez hogy is működik a gyakorlatban...
Az egyébként egy nagy liberális hazugság, hogy mindenki jó valamiben. Hát nem. Vannak középszerű emberek, és vannak buták. Mindenben. Velük mi legyen?

dr. Erika Zangolna 2012.05.16. 15:03:41

Szuper írás, telibe találja a probléma lényegét. Hiába vesznek fel még 100 kommunikátort és sales-marketingest, hogy a szart eladja habostortának, előbb-utóbb a birkamagyar is bele fog kóstolni, és onnan már nehezebb elmagyarázni, hogy tképpen az habostorta, és direkt ilyen ízű. Az a fiúk célja, hogy a választásokig kidumálják a zéró teljesítményt, a demokrácia-deficitet, meg a klientúrát, aztán majdcsak lesz valahogy.

dr. Erika Zangolna 2012.05.16. 15:06:46

Izo: Ők nem alkalmasak egy ország vezetésére. Van sok más elfoglaltság képesség-deficittel élők számára.

Szevasztok 2012.05.16. 15:12:21

@Izo: "Vannak középszerű emberek, és vannak buták. Mindenben. Velük mi legyen? "

Első körben az is elég lenne, ha nem szavaznánk rájuk...

driopios 2012.05.16. 15:13:48

@Izo: "Vannak középszerű emberek, és vannak buták. Mindenben. Velük mi legyen?"

Hoffmann Rózsát kéne erről megkérdezni, hogy mi a terve velük, és miért akar belőlük még többet.

Adalberto Gellenzeeri 2012.05.16. 15:29:27

Gratulálok! Ez az írás telitalálat.
Nincs is mit hozzáfűzni.
Ezt kéne az önkormányzatoknál felállított díszasztalra kitenni !

mojszipupi 2012.05.16. 15:37:35

Tényleg jó a párhuzam, jó írás

dr. Bubó 2012.05.16. 15:42:52

gratulálok nagyon joooo írás...

leszámítva azt hogy hosszu lett mert ugyanazokat a téziseket soxor ismétgeted:)

de ismétlés a tudás anyja... mint a dakota mondás mongya...

és az írásoddal bebizonyítottad hogy a szorgalmas kitartó értelmes munka gyümölcse a jó írás és az elismerések...

én egyébként alkotó emberként.... néha nagyon sajnálom őket (politikusokat és POLITOLÓGUSOKAT) hogy még soha semmit nem hoztak létre és nem élhették meg ennek a mindennapi örömét...

e nélkül az alkotó munka nélkül váltak ojjan hitvány senkiháziakká...

egyébként a szentkétharmad mindent megváltoztató/átíró igyekezete is ebben gyökerezik... minden rendszert és szakmát szétvernek... de helyette képtelenek újat létrehozni...

a mafiaormányzás minden egyes perce egy évvel veti vissza az országot a feudalizmus felé... a leszakadásunk egyre nő...

Wagem 2012.05.16. 15:44:56

Hiába nna...tipikus Indexes blog.
Nem is vártunk mást.
Gyenge szadeszos hiszti.
De mi a tökömért kellett ennyi időt erre pazarolni..??

Bobby Newmark 2012.05.16. 15:45:50

@Izo: A középszerűek és a buták kurvára ne akarjanak egy országot irányítani. Ez a minimum.

Psyman 2012.05.16. 15:52:24

EZ is megmondta a frankót...

dr. Bubó 2012.05.16. 15:54:23

@Bobby Newmark: azoknak is van felelősségük akik az ikszüket aggyák ijjen gerinctelen ostoba alkalmatlan emberekre...

Dub hadnagy 2012.05.16. 15:55:15

@Izo: Ők kormányoznak most Magyarországon

blah 2012.05.16. 15:56:21

Ehhez én is csak gratulálni tudok. Tényleg jó a párhuzam.

Cinkes 2012.05.16. 15:59:57

@wagem: mutass már rá, hogy hol van ebben hiszti te kretén... lehet, neked minden hiszti ami nem a fidesz droid kategóriába tartozik.

gono 2012.05.16. 16:00:52

jo cikk

valamiert errefele nem hisznek a win-win szituacioban. minden jatsza fix összegő és csak más rovására lehet nyerni. igy gondoljak a fiuk.

Parajpuding 2012.05.16. 16:02:33

"a mamelukok helyett kellene hozzá sok értelmes szakember, akik nem pártutasításokhoz hanem szakmai szabályokhoz és az elemi tisztességhez igazodnak"
Pontosan. Szakember sznte egy sincs közöttük, ha van is, annak a szakmaiságát szépen felőrölte a talpnyalás szorgalma és a pénzéhség.
A fideszt gyakorlatilag ma már és kizárólag a mutyi és a harácsolás tartja egyben és természetesen ezért kell a hatalom is. Tehetség, tudás, szakértelem és szorgalom ebben az országban könnyedén pótolható a nyelv megfelelő talphoz és ánuszhoz való dörgölésével. Ez nemcsak most van így, de most különösen és kizárólagosan van így.

regress 2012.05.16. 16:08:57

@wagem: igazad van ,mi a faszomért olvastad el?ilyenre szoktál gerjedni?akkor inkább orvoshoz menj

peti6 2012.05.16. 16:16:28

@Adalberto Gellenzeeri: Ht ez valóban a szokásos libsi index blog. Szerencsétlen szerzője egyszerüen unalmában írta ezt a baromságot, és ahogy olvasom itt a komenteket, mégvannak követői is. Szegények. Pedig higgyétek el, ilyen fideszellenes blogokat még ngyon sokat fogtok olvasni 2014 után is, mivel ezer %, hogy ők győznek. Tudják ők nagyon is, hogy mit kell csinálni, és nagyon is hisznek önmagukban, miután versenytársuk abszolut nincs. Ki is lenne? Az mszp?, az lmp? a dk? Szerncsétlenek önmagukkal vannak elfoglalva, és talán ha a maszop el fogja érni az 5 -os küszöböt 14-ben.
Úgyhogy olvassátok csak soáig az ilyen baromságokat....

Wagem 2012.05.16. 16:17:01

@regress: Gerjedt a faszom.. :-)
Az a szánalmas iromány az anti Orbán funoknak készült,had legyen egy jó napjuk.
Isszák is a barmok rendesen,bár K.kevesen vannak.
Csak megjegyzem,ez a "tehetségtelen" FIDESZ.Az időközi választások 80%-át vitte.
Két évvel a választások után!!!
Ez fáj a retek baloldali senkiknek.

Wagem 2012.05.16. 16:20:38

@Cinkes: Jaa..és kretén az aki kisz@rt.És.
Viselkedj normálisan,ez egy komoly oldal :-)

Wagem 2012.05.16. 16:24:10

@regress: Ezek után rád gerjedek cica.:-)
Ugye most már nem kell orvoshoz mennem??

Terézágyú 2012.05.16. 16:27:31

@peti6:
"... nagyon is hisznek önmagukban, miután versenytársuk abszolut nincs. "

Tehát ez a fityesz összes érve???????? :))))
Nem az, hogy jól dolgozunk, hogy jófiúk vagyunk - hanem az, hogy ussincs más versenytársunk!!!!!! :))))))))))

Ez igen!

Netuddki. 2012.05.16. 16:31:50

@Izo: "Az egyébként egy nagy liberális hazugság, hogy mindenki jó valamiben. Hát nem. Vannak középszerű emberek, és vannak buták. Mindenben. Velük mi legyen?"

Mondjuk a politikus pálya helyett elmehetnének valamelyik multihoz sorra dolgozni...

Peterpapo 2012.05.16. 16:35:55

Nagyon jól látja a problémákat, de én már évek óta papolom, hogy Viktor semmi mást nem akar, csak bekerülni a történelem könyvekbe, ez a legalapvetőbb probléma. Mondhatnám, hogy az egész helyzet alfája és omegája.

Netuddki. 2012.05.16. 16:37:07

@peti6: "peti6 0 bejegyzést írt és 95 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

2014-ig van még 2 év, kis fideszes kötsög. Aztán orbánostul, áderestül, maszopostul el lesztek zavarva a csába...

Cinkes 2012.05.16. 16:38:46

@wagem: lehet nálatok másképp megy a szaporodás, máshol szülnek az emberek... mondjuk ez megmagyarázná miért vagy fidesz droid.

Netuddki. 2012.05.16. 16:38:59

@Peterpapo: Ó, az csak a bónusz lenne neki. Semmi mást nem akarnak ezek a megélhetési "politikusok" mint átlag fölötti életszínvonalat. Az évszázad bulija, hogy ilyet 0 teljesítménnyel meg tudtak csinálni. De fogytán a türelem...

Peterpapo 2012.05.16. 16:41:41

@peti6:

Abban igazad van, hogy tudják mit kell tenniük (semmit, és azt be is tartják), abban viszont tévedsz, hogy hisznek magukban. Összekevered a nagyképű pökhendiséget, a magabiztossággal. Jól látod, hogy nyerni fognak, mert egyelőre nincs versenytársuk, de csakis ezért. Bár, ha így folytatják, még az sem biztos, hogy nyerni fognak.

Saga 2012.05.16. 16:42:57

@wagem: Cáfolat? Érdemi ellenvélemény a sikerek felmutatásával? Pontos ellenigazolása a blog állításainak?

Ja, hogy az macerás, hogy abba melót kell fektetni, hogy az idő, meg energia... hát pont erről szól a cikk.

Sokkal egyszerűbb sárga csillagot rakni valakire, mint esetleg vitatkozni vele, hiszen akkor esetleg még kiderül, hogy igaza van.

Scagnetti 2012.05.16. 16:43:48

@kovi1970: "Aztán orbánostul, áderestül, maszopostul el lesztek zavarva a csába..."

Ez nem is hangzik rosszul. Csak félő, nem fog bekövetkezni. Szép lenne, ha a Fidesz, az MSZP és persze haverjaik is eltűnnének 2014-ben, de nincs senki, aki leváltsa őket.

peti6 2012.05.16. 16:45:08

@kovi1970: Köszi, hogy érdeklődsz utánam, de ettől még magasan leszarlak.
2014 után is ugyanígy fogsz érdeklődni utánam, te szoclibes barom.
Szerinted ki fog nyerni????
Ugyanígy olvashatod majd akkor is a fideszellenes baromságokat.....

Scagnetti 2012.05.16. 16:45:54

Az íráshoz annyit hozzá kellene tenni, hogy az egész magyar politikusi brancsra érvényes. És nem is csak a politikusokra.

Grigorij Pantyelejevics 2012.05.16. 16:46:34

A cikk nagyon jó és találó. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a pár naridroid "ellenvéleménye", ami szimplán csak acsarkodás és szocizás.
De egyik droid sem tudott úgy ellenérvelni, hogy abban egy szó is lenne arról, miszerint a rezsim valamit jól csinál. :P

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.05.16. 16:48:50

"Orbán Viktor történelmi figura akar lenni. Nem keményen dolgozni, vezetői és döntéshozói teljesítményt felmutatni, és ennek mintegy mellékes következményeként történelmi szereplővé válni. Ő egyszerűen csak szeretne történelmi szereplővé válni. Az lesz. Csak nem úgy, ahogy gondolta."

Tökéletes. Istenem, tökéletes.
Ide jutottunk.

Saga 2012.05.16. 16:49:24

@peti6: OK. Nyerjenek. És az államadósság, forint árfolyam, kamatok és úgy általában az ország egy kiszámítható hely lesz?

Mert hogy az teljesítmény lenne. De 10%-os részvétel mellett elvinni 80%-ot időközöni vajmi keveset számít, ha fizetem a 27%-os ÁFÁ-t meg a faszom adókat, hogy Debrecennek legyen egy csilivili kihasználatlan stadionja.

Pont ez a baj, hogy csak a választás a lényeg. Az hogy nyerjen Fidesz. De mihez kezd vele?

Peterpapo 2012.05.16. 16:49:44

@wagem:

Legutóbbi két időközin két független nyert, függetlenek helyett. Januárban a Fideszest verte független. Miről is beszélünk? Nézz utána a saját szemeddel, mielőtt a pártpropagandát harsogod!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.05.16. 16:50:51

@wagem:

te itt is pusztítasz, seggarc???

room_101 2012.05.16. 16:51:31

Bizony, bizony. A 0.7%-os töpörödés, meg a 300 körül kóválygó Ojró mind csak a magatokfajtája ellenségeinek az ármánykodása miatt van, különben is kuss, ti így szálltok le a bicikliről.
Azt a picike ellentmondást oldd már fel, hogy egyrészt ha ilyen kevesen vagyunk mi nagyorrúak, és bérenceik (így hívjátok az egyszerűség kedvéért azokat, akik a 4 alapműveletet mag a % számítást alkalmazni is tudják, meg még nem szoktak le teljesen a gondolkodásról), akkor hogy tudunk mégis ilyen frenetikus hatást elérni,
másrészt ha ilyen alávaló görények lennénk, akkor a pénzünk miért kell nektek oly nagyon?

ob.szerver 2012.05.16. 16:53:07

"A Fidesz demokrácia-romboló pótcselekvéssorozata a végtelen önbizalomhiányukból fakad, abból, hogy képtelenek a valós teljesítményre, és ezt tudják."

Ugyanmár. A fideszrezsim teljesítménye nagyon is sikeres. Persze nem az ország működtetésében, hanem a maffiahatalom kiépítésében és az ország erőforrásainak kisajátításában egy szűk klientúra részére.

Az orbánrezsim azért rombolja a demokráciát, mert annak a lényege a nyilvánosság, a transzparencia, az információ szabadsága, a számonkérhetőség. Tehát csupa olyasmi, ami a maffiaállammal inkompatibilis lenne.

Ennyi, se több, se kevesebb.

Peterpapo 2012.05.16. 16:56:13

@Parajpuding:

Azért van ott egy, aki véleményem szerint abszolút korrekt. Legalábbis nagyon annak tűnik. Ángyán. A kérdés csak az, hogy meddig lehet még ott?

no successful 2012.05.16. 16:56:50

Nem értem .
A múltkor még azt mondtátok, hogy a Fideszesek azt hiszik, hogy mindent jobban tudnak, hogy túlzottan magabiztosak meg minden. Most akkor mi van ?
Már magatok sem tudjátok eldönteni milyen stratégiával romboltok ?

KG2000 2012.05.16. 17:00:29

"A Fidesz nem hisz magában"
Itt arról van szó, hogy ha az MSZP-SZDSZ-LMP-DK atombombával (azaz EU-IMF-USA stb.) támad, akkor a védekezésnek is olyannak kell lennie.

prekker 2012.05.16. 17:01:10

@Izo: Velük mi legyen? Legyenek mondjuk Fidesz rajongók.Mint ahogy azok is.

Peterpapo 2012.05.16. 17:02:59

@no successful:

Mit vársz tőlünk, amikor maga a kormány sem tudja, milyen stratégiával romboljon? MI is csak kapkodjuk a fejünket. Úgy látszik, mintha magabiztosak lennének és mindent jobban tudnának, aztán kiderül, hogy mégse. Pont úgy, mit amikor azt mondják, hogy nem lesz adóemelés, aztán másnap meg mégis van.

Makkasz 2012.05.16. 17:07:20

Az egesz kurva jo es tala'lo!
Fontos megjegyezni(em:)) a mindenkepp kesobb is idezendo bejegyzessel kapcsolatban:
- demokracia Magyarorszagon rendszervaltas utan nem tudott meggyokeresedni, es valoban nagyon komoly (nem fulkeforradalom) valtozas kell, hogy vegre a demokracia fele mozduljunk,
- tipikus kelet eui kisvallalkozo. Lehetne sokat emlegetett, gmkbol kinott, fusipasi stb., de nem tipikus. A tipikus kelet eui kisvallalkozo vagyta a szabadsagot, hogy megvalosithassa otleteit, kamatoztathassa tudasat, szorgalmat. Persze ettol a hasonlat meg ul es tokeletesen ertheto, de tipikus nem vallalkozo (mert gyava, nem volt lehetosege, tudasa, vagy csak racionalis dontest hozott) irigyli a vallalkozot ember tollabol szarmazonak tunik a hasonlat. Elnezest hogy szorozok, de fontos eleme a politikai kultura valtasnak hogy vegre a vallalkozokat es magas jovedelmueket ne belyegezzuk meg, ez a gumicsontom,
- nem csak az onbizalomhiany, kepesseg deficit es a potcselekves a baj, hanem az csak egy ember (part) tulajdonsagainak egyetlen eleme, bar ketsegkivul fontos, sokmindent magyarazo eleme (pl. mas elemek, atalakulas liberalisbol konzervativva, korosztalyos problemak, friss fiatal, lenduletes rendszervalto fidesz versus kioregedett faszkalapok).

Grat a sok ertekes egyeb megallapitashoz es a tisztanlatashoz!

prekker 2012.05.16. 17:08:27

Mostanában, hogy így látványosan megbukott az egész fideszizmus, kíváncsi vagyok, kit fognak ellenségnek kikiáltani.
Mert az kell, nagyon is, mint ahogy az ősbolsi elődöknek is kellett. sztálinnak, rákosinak. orbánnak is fog kelleni egy ellenség.

no successful 2012.05.16. 17:10:36

@Peterpapo:

Attól még lehetne határozott koncepciótok, hogy mivel támadtok, vagy mivel tudnátok jobbat, mint a kormány, nem pedig mindenféle Orbán-cigányozás pl. (ami szélsőjobbos kiszólás, de rengeteget hallottam szociktól a neten, meg az utcán is).
Sokszor az az érzésem, hogy az igazi káosz a ti fejetekben van.
Vagy ami rosszabb, aljas és cinikus módon kihasználjátok az emberek rasszizmusát.

Peterpapo 2012.05.16. 17:15:59

@no successful:

Most hogy jön ide a rasszizmus? Megmondom őszintén pont nem a származása miatt, legyen az bármilyen is, rühellem Viktort. Hogy mivel tudnék jobbat, mint Viktor? Bármiben. Csak én nem kerülhetek oda. Az egy másik kérdés, hogy nem is akarok. Ő viszont azt hangoztatja, hogy az országért teszi, amit tesz, pedig nem tesz semmit.

No_Fidesz_No_Problem 2012.05.16. 17:24:55

"A Fidesz demokrácia-romboló pótcselekvéssorozata a végtelen önbizalomhiányukból fakad, abból, hogy képtelenek a valós teljesítményre, és ezt tudják. "

Ennek így együtt nem sok értelme van :)))

1. A Fidesz demokráciarombolása nem pótcselekvés, hanem tudatos stratégia, a rendszerük alapja.

2. Önbizalomból nincs hiány náluk.

3. Valós gazdaságösztönző teljesítményük tényleg nincs, de ez nem is a céljuk.

4. Tény, hogy tudják, hogy nem azt teszik, ami egy normális országban a feladatuk lenne.

5. Viszont amit tesznek, az maximálisan egybevág azzal, amit tenniük kell ahhoz, hogy a céljaikat elérjék.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.05.16. 17:29:29

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: hóóógyne persze
„Történelmi beszéd lesz, Klára" – idézte Gyurcsány saját magát a Mozgó Világ szerkesztőségének vitaestjén február 23-án.

KG2000 2012.05.16. 17:31:36

Érdekes, a sok Orbán-Fidesz mocskoló egyre egészen biztosan képtelen: megmondani, hogy mit is kellene csinálni mármint szerintük.

CSak xolok, a többkulcsos adó nem megoldás, hiszen 1990 és 2010 között többkulcsos volt, mégsem működött az ország.

No_Fidesz_No_Problem 2012.05.16. 17:42:32

@KG2000:

"Érdekes, a sok Orbán-Fidesz mocskoló egyre egészen biztosan képtelen: megmondani, hogy mit is kellene csinálni mármint szerintük."

*

Tudtommal és emlékezetem szerint Orbánék NYOLC évig készültek az ország kormányzásra, és a 2010-es kampányban biztosan és határozottan állították, hogy készen állnak a kormányalakításra és az ország irányítására.

Miért kellene, hogy az ellenzék adjon nekik tanácsokat?

Fulladjanak bele a szarkupacba, amit összehalmoztak.

Szamiz67 2012.05.16. 17:55:27

@no successful: Mondjuk én 2010-ben a Fideszre szavaztam hazafias felelősségtudat keretében, ezért róluk is valami hasonlót feltételeztem, és kemény realista szolgálatot vártam tőlük az ország érdekében. Azt, hogy 2010 nyarán (8 év felkészülés és az állandósult sejtelemes 'mi tudjuk, mit kell csinálni' hallgatás után) bejelentenek egy min, 8 éves strukturális reformot, amelynek keretében legalább 4 évre előre megmondják pl. az állami/önkormányzati alkalmazottaknak, hogy a szükséges 200ezres elbocsátás milyen ütemben, kiket érintve fog végbemenni. Nagy reformra már nem volt tartalék 2010-ben a magyar gazdaságban, de ha minden évben leépítettek volna 25-30ezer állami/önkormányzati alkalmazottat, akkor az ilyen ütemű lépések már 4 év alatt is sokat lendítettek volna. Ugyanez az apró lépések politikája a nyugdíjak, a rokkantnyugdíjasok, a tandíjak, az eü. kapcsán elég teret adott volna az adócsökkentésre és az adórendszer egyszerűsítésére. A kiszámítható gazdaságpolitika és politika Mo. egyik legnagyobb vonzereje volt..., ami még a Gyurcsány-Veres párost is túlélte, ezt a hitelességet kellett volna megmenteni, ehelyett kapkodás, ötletelés, fedezet nélküli szerencsejáték folyik az országgal...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.05.16. 17:59:18

@FILTOL:

Te miről beszélsz, te fasz, hát most mentek le a vécén!
:DDD

piszter 2012.05.16. 18:00:24

na, ez betalált. folyik a narancslé a monitoromon... :D

Ben Franklin 2012.05.16. 18:00:50

Buta poszt.

98-02 között már bizonyított egyszer ez a társaság, a 2010es alternatjvák pedig bizonyították hogy megértek a pusztulásra.

Igy, persze lehet kritizálni, de innen is csak a libbant agyhalott gyülölködés jön, de hát minden volt szadeszesnek jut blog az indexen.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.05.16. 18:01:23

@No_Fidesz_No_Problem: "Fulladjanak bele a szarkupacba, amit összehalmoztak. "

Nem ők fulladnak bele.
Hanem mi.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.05.16. 18:03:00

@Ben Franklin:

Tudsz olvasni???

Akkor talán nézd át a vonatkozó évek gazdasági kimutatásait.

Ben Franklin 2012.05.16. 18:07:19

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: dupladoktoros főprollerek kíméljenek..:)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.05.16. 18:20:29

@Ben Franklin:

Te miről beszélsz? Olvasni tudsz?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.05.16. 18:32:20

@Ben Franklin:

Kussolsz.
Gazdasági adatok???

Utána lehet ugatni.

Scagnetti 2012.05.16. 18:36:06

@No_Fidesz_No_Problem: "Miért kellene, hogy az ellenzék adjon nekik tanácsokat?"

Az a baj, hogy nem is tudnának.

s 2012.05.16. 18:36:12

Öregem, kurvára igazad van. Csak egy indok, hogy ez miért történhet meg: ezek a faszkalapok soha, sehol nem dolgoztak eddig. Nem volt munkahelyük. A matolcsy egy kibaszott egyszemélyes kutatóintézet igazgatója volt, ahol azon töprengett, hogy miért büdös a szar (kb.). Most ezek az agysebészek döntenek valamennyiünk pénzéről, életéről, jövőjéről. Egyszerűen felfoghatatlan ép ésszel, hogy ez a helyzet fenn tud maradni. Azt elfogadom, hogy az mszp után muszáj volt másokat választani, azt viszont nem értem meg, hogy ezek a manyusok miért nem lógnak még most sem a lámpavason. Nem értem, na.

is 2012.05.16. 18:42:40

@KG2000: ühüm.tehát az MSZP pártkatonát ültetett főügyésznek, ÁSZ-vezetőnek, médiafelügyelőnek, korlátozta az AB-t, elkergette a költségvetési tanácsot stb.? nem inkább létrehozta pl. a költségvetési tanácsot? nyilván meg kell magyaráznod legalább magadnak, és próbálkozol is, de elég szánalmas ez az atombombázás, ezt rajtad kívül elég sokan világosan látják.

Putyilov gyári melós 2012.05.16. 18:45:05

@wagem:
De, most kéne, mert magadra ismertél az írásból és egyre jobban pörögsz be.

Visítod a nagyvilágba az önbizalomhiányod és a kisebbrendűségi érzéseidet ahogy az időköziekkel jössz, mert a részvételi adatokat elnézve egyértelműen a Tele tököm a politikusokkal párt a nyerő, méghozzá olyan 4/5ös fölényben, és momentán a Fidesz elvesztette a 2010es támogatóbázisa 2/3át.

paleowit 2012.05.16. 18:45:17

Ez eccerűen remek! Gratula! A droidokkal meg ne törődjetek! Az igazsággal nem lehet vitatkozni! Ezt ők is tudják, ezért acsarkodnak.

is 2012.05.16. 18:45:42

@Ben Franklin: "98-02 között már bizonyított egyszer ez a társaság,"

én szívesen megvitatom ezt veled, mert konkrétan 2000 előtt a bokrosi utat járták (nem mertek hozzányúlni a beállítottkapcsolókhoz), a kétéves költségvetés pedig már matolcsys volt (negatívelsődleges egyenleg), és pontosan ugyanazt eredményezte, mint 2010 után. ha tehát a bizonyításon azt értjük, hogy már akkor megtudtuk,hogy Matolcsy, és a rá támaszkodó Orbán közgazdaságilag egy nagy nulla, és csak kárt okoznak az országnak, akkor igazad van.

Dr. Verőköltő 2012.05.16. 19:08:15

Azért nem hisz a teljesítményében mert tudja, hogy amit csinálnak az SZAR!!!!!! És senki másnak nem jó csak a gazdagoknak meg pár nem oligarchának!!!!!

Szevasztok 2012.05.16. 19:08:38

@peti6: "Tudják ők nagyon is, hogy mit kell csinálni, és nagyon is hisznek önmagukban, miután versenytársuk abszolut nincs. Ki is lenne?"

Aranybogár! Éppen erről szólt a cikk! Hogy a fidesz nem JÓL akar kormányozni, hanem csak NYERNI akar.

És éppen ez a baj!

Putyilov gyári melós 2012.05.16. 19:10:04

@Putyilov gyári melós:
Ja és a resztli aki megmaradt, na azok vagytok ti.
Mind havi többszázezres fizetéssel, netán milliós, milliárdos állami megrendeléssel megvett, társadalmon élősködő fax!

countrystudy 2012.05.16. 19:11:43

unalmas,szánalmas.vagy ettől áll az szdsz farka?

Putyilov gyári melós 2012.05.16. 19:13:05

@countrystudy:
Hehe, ezek szerint fizetett Pártfeladat a böfögésed :O)))

Mindig lebuktok, lúzerek :O)))

Szevasztok 2012.05.16. 19:13:24

@Scagnetti: "Szép lenne, ha a Fidesz, az MSZP és persze haverjaik is eltűnnének 2014-ben, de nincs senki, aki leváltsa őket. "

Na hát ez rajtunk is múlik: várjuk a sült galambot vagy teszünk is érte valamit?
Mondsza nem alapítunk egy pártot?

Putyilov gyári melós 2012.05.16. 19:16:55

@Szevasztok:
A pártokrácia megbukott.

Én többet nem veszek részt olyan választáson, amelyben a voks leadása után bármikor szembeköphetnek és beleröhöghetnek a pofámba, hogy az összes népnyúzás az én akaratom.

És ahogy elnézem az időközi választások részvételi arányait, így dönt a társadalom nagyobbik fele.

Csetepaté márki 2012.05.16. 19:18:31

Szerintem mek jól vége vana demokráciának! mer van egy csomó amivel orbának ell kel számoltatni!meg lista is van oszt nekem pontokba:

-meg orbán idehivta a húszmilio romántokat meg a szlovák terroristásokat
-kilőte az enberek szemét kukával meg felgyújtota a tévéket
-öszekente a enbereket meg jól a sukorói lakóságot kaszinótojásal
-elopta a Kuncze kösztársasági elnökúr szakdoktori dolgozatosát is
-bedugaszolta kombinévonattal az alagutat amit Demkszy kösztársasági miniszterúr ásot
-elopta még a védőhálót is amit a nyugdijmektakaritásból vetek meg az ikeás dobozokat is elopta
-belelőte a dunába a Cuszlágúr cipőjét pedig jó hidek vólt
-a békemeneteken meg a kubászov listát is írt mer látam

No_Fidesz_No_Problem 2012.05.16. 19:20:01

@Scagnetti:

"Az a baj, hogy nem is tudnának."

Te szívesen adnál tanácsot arrogáns pöcsöknek?

Szevasztok 2012.05.16. 19:20:32

@KG2000: "Érdekes, a sok Orbán-Fidesz mocskoló egyre egészen biztosan képtelen: megmondani, hogy mit is kellene csinálni mármint szerintük."

Először is tisztességesen és szavahihetően kellene hozzáállni. (Már ez sokat segítene.)

Aztán keresni olyan embereket, akik OKOSABBAK mint a miniszterelnök és HALLGATNI rájuk! (És távol tartani a talpnyalókat nehogy bezavarjanak.)

Utána pedig ŐSZINTÉN beszélni a választókkal, és nem ködösíteni és mellébeszélni mint eddig.

Ez a három dolog automatikusan megoldaná a problémák nagyobbik részét.

Putyilov gyári melós 2012.05.16. 19:21:10

@subrik:

Jól fizetett Pártmunkás elvtársam, egy demokrácia a nép aktív részvétele nélkül csak egy kiüresedett, öncélú, sunyi diktatúra!
Ez a ma Magyarországa!

A nép baszik elmenni és nem szavaz a pártokráciátokra.

Szevasztok 2012.05.16. 19:26:18

@Putyilov gyári melós: "És ahogy elnézem az időközi választások részvételi arányait, így dönt a társadalom nagyobbik fele. "

Csak az a baj, hogy a jelenleg szabályok alapján nincs más (békés) mód OV eltakarítására, mint a szavazófülke.

Ha 2014-ben csak 20-an mennek el szavazni, és mind a fideszre, akkor 20 szavazat alapján fognak kormányozni (100%-os többséggel). Ezt már lezsírozták maguknak...

Putyilov gyári melós 2012.05.16. 19:28:01

@Szevasztok:
Jó meglátás, de naivitás elvárni az őszinteséget a saját hazugságaiba belehülyült, virtuális világban élő politikai garnitúrától és legfőképp a csúcspéldányától, Orbántól.

Scagnetti 2012.05.16. 19:29:28

@No_Fidesz_No_Problem: Nem. De nem is kérnék tőlük. Főleg, hogy azok sem tudnak semmit.

Itt mindig csak ellenzékben okos a politikus.

Scagnetti 2012.05.16. 19:31:09

@Szevasztok: Egyébként már gondoltam rá. Sajnos én magam alkalmatlan vagyok a vezérszónok szerepére, de háttérmunkát szívesen vállalok.

Ja, és megvan a szakdolgozatom is. Csak hogy gondoljunk a jövőre. :)

Putyilov gyári melós 2012.05.16. 19:31:36

@Szevasztok:

És ki nem szarja le a szabályaikat?
Ha a nép nem vesz részt a szélhámoskodásban, akkor ez bizony egy ócska diktatúra.
Demokrácia, a nép uralmát jelenti, pár százalék jól fizetett fideszes és egyéb pártkáder nem a nép csak a nyakunkba telepedett élősködők.

Dour ® 2012.05.16. 19:39:10

@Putyilov gyári melós:
A kádéenpét ne felejtsd ki.
Azok még csak nem is ígértek semmit.

No_Fidesz_No_Problem 2012.05.16. 19:49:43

@Scagnetti:

"Itt mindig csak ellenzékben okos a politikus."

Valóban. Orbánék is csak a 8 ellenzékben töltött év alatt voltak tele ragyogó - és soha megvalósításra ki nem dolgozott - javaslatokkal, amikre a kormány csesztetését, a hazug lejáratókampányokat, meg a szociális népsavazást alapozták :D

nu pagagyí 2012.05.16. 19:50:20

Törvényeket is csak éjszaka mernek már hozni, amikor az emberek alszanak. A centrális erőtér beszorult a parlamenti büfébe. Véget kellene már vetni ennek a bohóckodásnak!

Csetepaté márki 2012.05.16. 19:58:47

@nu pagagyí: "A centrális erőtér beszorult a parlamenti büfébe"

Jó tudni. Az ki? A feje szorult be, vagy rátolták az asztalt? A büfés engedi? Elég hülye.

Dr.Rekettyés László 2012.05.16. 20:10:02

Van nekem egy igen ostobenkó volt kolléganőm. Csúnya, mint a lőtt seb, de kb. az a felfogása, hogy aki nem ájul el tőle, az CSAK buzi lehet. Ez a mentalitás itt visszaköszön. Akinek nem jött be annyira a focista, az zsidó.
Hát csak gratulálni tudok!

wanekus 2012.05.16. 20:14:26

Nem csak az a baj, hogy az Ovi történelmi figura akar lenni (Caligula is az lett, mondjuk ő egy lovat nevezett ki konzulnak, ami mégsem akkora gáz, mint a Schmitt Palkó köztársasági elnöknek), hanem ennél sokkal cikibb, hogy a Simicska meg a Kelet Krőzusa. Na innen is fúj a szél.

Csetepaté márki 2012.05.16. 20:21:53

@Dr.Rekettyés László: "Akinek nem jött be annyira a focista, az zsidó.
Hát csak gratulálni tudok! "

Aszondgya itten a sanyi, hoty akinekk meg nem jön be a feri megaz atila, az meg jól fasiszta.

jo20000 2012.05.16. 20:27:00

Szép, nagyon szép. Tele van tök jó gondolatokkal. Fogalmam sincs, hogy lehetett mindezt a felháborodás és a düh minimális jeleinek feltűnése nélkül így összeraknod. Nekem nem megy annyira - dögöljenek meg azért, amit művelnek. (Amúgy én éltem régen is, és átéltem a rendszerváltást. Az utóbbiról annyit, hogy az átmenet - hibái és ellentmondásai ellenére - nagyszerű volt, nekünk 1989 kellene hogy az igazi ünnepünk legyen, kategóriákkal jobb mint pár létező és nemzetinek mondott ünnepünk. Üdv J

Hertelendi 2012.05.16. 20:30:42

@Dr.Rekettyés László: "Akinek nem jött be annyira a focista, az zsidó."
Nem kell velük foglalkozni. Ha megfigyelted mindig ezt csinálják. Beböfögnek egyet aztán eltűnnek. Érvük, vitakulturájuk nulla. Ez a munkájuk.

niklex 2012.05.16. 20:31:17

Lehet,hogy a Fidesz nyeri a következő választást is.
Lehet,hogy a többi párt sem különb.

Attól még a post jóóóó

Hertelendi 2012.05.16. 20:39:09

@Putyilov gyári melós: "Demokrácia, a nép uralmát jelenti, pár százalék jól fizetett fideszes és egyéb pártkáder nem a nép csak a nyakunkba telepedett élősködők."
Azt ugye tudod, hogy ezért a kijelentésedért Orbán máris idegenszívünek minősített? De az is lehet, hogy már a hazát is árulod:)

tintamin 2012.05.16. 20:59:44

Hát ez jó cikk lett.
Viktorral sajnos már elszaladt a ló, képtelen tudomásul venni, hogy az ország teljesítménye egy az övével. És ha csődbe viszi, akkor negatív hősként kerül be a könyvekbe.
Matolcsy meggyőzte, hogy valami nagyot kell dobni, valami "nemtankönyvi magyarcsoda" kell.
Lett. Ilyen gyorsan, ilyen nagy szart kavarni még Gyurcsányék se tudtak, pedig ők is odarakták magukat keményen.

Kis diktátor, sikerült mindenkit maga alá gyűrnie, az államigazgatást már a félelem irányítja, őt meg a Simicska and Partners Ltd.

Addig viszont, amíg itt nincs értelmi cenzus, és "széles néptömegek" csinálnak békevonulást (omg) és elhiszik egy szavát is ennek a hatalom- és üldözési mániás törpének (ahogy az ellenoldal az mszp-nek), addig itt nincs felemelkedés.

Amíg a politika ilyen mélyen hit kérdése, addig nekünk reszeltek.

Gekko 2012.05.16. 21:09:30

@Izo: Legyenek boldogok. Csak ne akarjanak egy országot vezetni. Kezdetnek jó lesz.

tcpip (törölt) 2012.05.16. 21:32:15

Nahát, mennyi kisebbségi komplexusos ballib! :D

Hertelendi 2012.05.16. 21:40:16

@tcpip: Ezt majd két év múlva mond!

KG2000 2012.05.16. 21:40:38

@Szevasztok: Orbán pontosan megmondta, csak nem akarjátok meghallani/megérteni. Nemrégen megmondta, hogy 2010 májusa-júniusa körül Magyarország rosszabbul állt, mint Görögország pénzügyileg. Aztán itt van az 1 millió munkahely ügye. Ezt is szándékosan félreérti a sok nagyokos. Pedig az üzenet kristálytiszta: ha nem lesz lényegesen több legálisan dolgozó, akkor a jelenlegi legálisan dolgozók meggebednek és nincs felemelkedés, hanem süllyedés. Megmondta, hogy 10 adóforintból 9 adósságtörlesztésre kell, hogy elmenjen. Mit nem lehet ezeken érteni?

Minden egyes NAGYOKOS magyar közgazdász homlokegyenest mást mond. Vagy olyan dolgokat, amelyekhez nem kell sok ész, hogyaszongya, a megszorítások recesszióhoz vezetnek. Na de nem Orbán akarta a megszortásokat, hanem az EU azok után, hogy Gyurcsánynek 9%-ot engedtek meg 2006-ben. NORMÁÁÁÁÁÁÁLIS, hogy Laár szavaival éljek?

tcpip (törölt) 2012.05.16. 21:47:40

@Hertelendi: nincs szerveződése a ballibeknek, nincs mivel nyerniük. továbbá a lakosság se hülye, hogy újra a nyakába vegye a túlmozgásos böszmét.

Hertelendi 2012.05.16. 21:48:31

@KG2000: Az a lényeg, hogy te elhiszed ezt a sok baromságot! Ugye nekem nem kötelező?
Akkor mesélj már nekem a simicska birodalomról, az "újfajta" földosztásról, a médiák lefoglalásáról, a választási törvényekről, hogy csak párat említsek a főnököd maffia tevékenységeiből

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.16. 21:49:27

Két év telt el, hogy a bóvlista fideszes Tiffán Zsolt egy sikeres párton belüli
puccsnak és egy sajátos demokrácia felfogásnak
köszönhetően a Parlamentbe került az írni olvasni alig tudó bor ász?. Aki ismerte, tudta
mi várható tőle. Nem sok jó. Máig felejthetetlen egykori
részeges balhézása a budapesti rendőrökkel
szemben, ami jobb helyen megvetést és a közélettől
való örök száműzetést ér, nálunk itt Magyarországon
országgyűlési képviselőséget.
Tiffán Zsolt (Fidesz) napi 54.000
forintból éldegél
Politikusi fizetése: 1.642.391 forint / képviselői
alapbér: 394.230 forint + választókerületi pótlék:
532.211 forint + lakhatási támogatás: 115.950 forint +
megyei közgyűlés elnöke: 600.000 forint /
Mit köszönhetünk mi, siklósiak
Tiffán Zsoltnak? Íme:
Munkahelyteremtés = 0!
Regisztrált munkanélküliség Siklóson:
2010. április = 16,6%
2012. február = 19,6%

Nagy semmit a panamákon, szarkeverésen, élősködésen kívül.
Kell nekünk ez az ember?

Hertelendi 2012.05.16. 22:02:23

@tcpip: Neked csak nyugi, én is abban bízom, hogy a lakosság nem hülye, hogy újból a nyakába vegye a labdazsonglőr cigányt.

Kanstruktív 2012.05.16. 22:27:53

Az írás kitűnő, telitalálat! Még többen vegyék csak észre, hogy sül már a narancsos bukta. Ezek nem tudnak kormányozni, ezért uralkodni akarnak.

mákospacal 2012.05.16. 22:43:19

@KG2000:
"nem Orbán akarta a megszortásokat, hanem az EU azok után, hogy Gyurcsánynek 9%-ot engedtek meg 2006-ben"

Te ostoba. Az eu elsősorban nem megszorításokat, hanem !reformokat! szeretne, strukturális átalakításokat. Ha nem csak a hírtv-t, a echo-t meg a neo fm-et falnád, akkor tudnád ezt. Minden nap új adót kitalálni kurva egyszerű, csak pipálgatni kell egy ötletlistán, erről szól a cikk is: teljesítmény és érdemi gondolkodás nélkül sarcolás folyik.
Mert nem is akarnak belevágni reformokba.
Közben azt kommunikálják, hogy az eu packázik velünk. Azért packáznak, mert full hülyének nézi őket a cigánygyerek és lúzer csapata.
Az eszem megáll. És az ilyen hülyék mint te, meg a kommunista nyugdíjból vigéckedő békemenetelő budai nyuggerek full benyelik ezt a szart.

villamos alóli kacaj 2012.05.16. 23:00:39

Legjobb úton haladunk afelé, mint amikor Ausztriába kiírták a boltokba: " Ne lopj Magyar!".
Most viszont azt fogják kiírni:
" maradj otthon Magyar! "

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.16. 23:42:56

Köszönöm az elismerő szavakat, és az érdemi, elgondolkodtató hozzászólásokat! A következőkben igyekszem reagálni mindegyik hozzászólásra, ahol megszólíttattam.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.16. 23:48:19

@A. Yersin: "mondjuk az offenzust összekeverted az oppozícióval de ez végül is légypiszok a libikék megmondás hiteltelensége argumantumainak sorában"
Biztos, hogy én keverem? Pontosan mely argumentumok?

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 00:22:07

@Izo: "Esetleg, ha a kedves szerző a személyes példáján keresztül mutatná meg, hogy ez hogy is működik a gyakorlatban..."

Itt, egy blog közönsége előtt ez nyilván annyiban merül ki, hogy igyekszem összeszedett gondolatokat megfogalmazni, érthetően és helyesen leírva. A kommentekre igyekszem érdemben válaszolni, és minden hozzászólást megfontolni. Mindeközben rákényszerítem magam, hogy a vita, vagy beszélgetés érdemi részével foglalkozzak, és figyelmen kívül hagyjam a trágárságot.

"Az egyébként egy nagy liberális hazugság, hogy mindenki jó valamiben. Hát nem. Vannak középszerű emberek, és vannak buták. Mindenben. Velük mi legyen?"

Egyetértek azzal, hogy vannak középszerű és buta emberek. Nem látom viszont, hogy ők miért ne lehetnének jók (nem kiugrók, csak egyszerűen jók) valamiben, és miért ne szerethetnének csinálni valamit? Rengeteg feladat és elfoglaltság van a világban, mindenkinek jut belőle. A lényeg pusztán annyi, hogy mindenki azt csinálja, amiben egyszerre jó, és az örömét is meg tudja találni benne.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 00:26:34

@dr. Erika Zangolna: Köszönöm az elismerést! Egyetértek a helyzetértékeléssel.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 00:33:49

@dr. Bubó: Köszönöm az elismerést!

"én egyébként alkotó emberként.... néha nagyon sajnálom őket (politikusokat és POLITOLÓGUSOKAT) hogy még soha semmit nem hoztak létre és nem élhették meg ennek a mindennapi örömét..."

Azokat a politikusokat, akikre ez illik, magam is nagyon sajnálom. Magyarországon sajnos a legtöbb politikus ilyen, pedig biztosan lehetne a politikában is nagyot alkotni. Szókratész korában a politikusok még a társadalom legelismertebb tagjai közé tartoztak, és szeretném hinni, hogy ez ma is lehetne így, ha a társadalom ezt valóban igényelné.

fchris82 2012.05.17. 00:44:13

@KG2000: "Minden egyes NAGYOKOS magyar közgazdász homlokegyenest mást mond."

Ez azért nem teljesen igaz. A Fidesz mond mindig mást, attól függően, hogy ellenzékben van, vagy kormányon. Csak hogy egy példát említsek: légy szíves mondjál nekem 3, a versenyszféra által is is elismert közgazdászt, adószakértőt, aki egyetértett azzal, hogy válság kellős közepén be kell vezetni az egykulcsos adót?! Neveket, számokat. Vagy mást mondok. Mutass nekem egy megelőző tanulmányt, ami számokkal alátámasztotta volna, hogy az egykulcsos adónak van olyan forgatókönyve, ami jól fog elsülni? Vagy légy szíves linkelj nekem egyetlen utólagos hatástanulmányt.

Keress EGYETLEN közgazdászt - névvel! -, aki szerint a Fidesz valóban felkészült a kormányzásra. Szerinted itt átgondolt és felkészült kormányzás folyik? Én adhoc ötletelést látok. Keress egy közgazdászt, aki nem azt mondja, hogy a gazdasági fejlődés legfőbb záloga a kiszámíthatóság és az egyszerűség. Szerinted egyszerűsödött az adórendszer? Ez egyszerűbb? 27% lett az ÁFA, és ezt a "ne az emberekkel fizettessék" meg párt vezette be. Akkor kérdem én, most mégiscsak szükség volt a megszorításokra, vagy sem? - súgok: szükség volt, tehát most már jobban csinálják, mint az azt megelőző 10 évben, csak elég nagy baj, hogy gazdasági analfabéták ülnek a kormánynál és most tanulják a közgazdaságtant, meg a piacgazdaságot.

Lehet haldokló nyugatról beszélni, de a haldokló nyugaton még mindig jobb "haldokolni", mint itt élni. Én legalábbis nem látom értelmét annak, hogy tüntessek, amiért német munkavállalók özöne törne be az országba, és ezzel veszélyeztetnék az én megélhetésemet. Ezen gondolkozz már el, még ha te sem érted az alapvető gazdasági összefüggéseket. Maradjunk abban, rosszabbul élünk, mint négy éve, és a tartalékok jó része is fel lett élve.

Apropó! Az már a nonszensz ostobaság kategóriája, hogy azokat mentették meg devizahitel ügyben, akiket nem is kellett volna :D Ki a faszom tudja egyösszegben kifizetni? Akinek van pénze és nem is fenyegeti kilakoltatás! Aki pedig a tönk szélén van, ez mit segít rajta? Na, ezeknek tapsikolsz. Nem a te hibád, életedben nem láttál még üzleti tervet, és neked sincs ezekszerint fogalmad sem, mi fán terem a piacgazdaság. Nekik se. Ne keseredj el, ettől nálunk még simán lehetsz pénzügyminiszter is! Az, hogy a belföldi és külföldi szakma is értetlenül áll ostobaságai előtt, cseppet se zavarjon. A lényeg a határozottság.

Mondok egy nagyon egyszerű szabályt, ami hosszú távon mindig fenntartható: addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér! A 100 napos programmal túlnyújtózkodtunk, nem kicsit, nagyon! Erre rájött Gyurcsány is, de a választások előtti 2 évben nem lépett, aztán már meg nem tudott lépni - öszödi beszéd ugye. Jött Bajnai és Oszko, stabilizáltak, visszaállították a hitelességet, megszüntettek olyan ostobaságokat, mint 13. havi nyugdíj, amit CSAK hitelből lehetett fizetni. Miért, mit gondoltál, az államadóságot ellopták? Nem! Az mind ment népszerű szociális kiadásokra. Az államadóság jó része bizony populista ígéretek felelőtlen megvalósítása. Az 1 kulcsos adó is ide tartozik... Semmi értelme nem volt bevezetni.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 00:50:44

@gono: Köszönöm az elismerést!

"valamiert errefele nem hisznek a win-win szituacioban. minden jatsza fix összegő és csak más rovására lehet nyerni. igy gondoljak a fiuk."

Teljesen egyetértek. Itt minimum egy évszázada arról szól a politika, hogy az ország egyik fele uralkodni akar a másik felén, ráadásul jól megbosszulni, hogy előtte fordítva volt. Mintha nem értenék, hogy egy országban mindenkire szükség van, parasztra, munkásra, menedzserre, tőkésre és értelmiségire, ugyanúgy, ahogy jobboldalira és baloldalira, konzervatívra, liberálisra és szocialistára. Mindenki tud valamit hozzátenni a közös sikerhez, csak engedni kellene, ahelyett, hogy egymást gyilkoljuk.

Hagyományosan egy mondat van, amiben minden magyar egyetért: "Csak nekem van igazam, mindenki más hülye, főleg a többi magyar." Ezt a "nemzeti hitvallást" kéne végre lecserélni valami olyasmire, hogy "Elismerlek, és köszönöm, hogy te is elismersz engem."

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 00:53:14

@dr. Bubó: "leszámítva azt hogy hosszu lett mert ugyanazokat a téziseket soxor ismétgeted:)"

Köszönöm a kritikát! Egyetértek, jobban kell törekednem a tömörségre és kevésbé szájbarágósan előadni magam.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 01:05:46

@Peterpapo: "én már évek óta papolom, hogy Viktor semmi mást nem akar, csak bekerülni a történelem könyvekbe, ez a legalapvetőbb probléma. Mondhatnám, hogy az egész helyzet alfája és omegája."

Persze ne legyünk igazságtalanok, a tragikus pillanatnyi helyzetünkhöz Orbán ambíciója mellett kellett egy magyar társadalom, ami vágyta a mindent megoldó vezért, valamint egy buta és erkölcstelen politikai osztály, amely képtelen volt Orbán mindent letaroló ambícióját mederben tartani és az ország érdekében hasznosítani.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 01:16:13

@ob.szerver: "Az orbánrezsim azért rombolja a demokráciát, mert annak a lényege a nyilvánosság, a transzparencia, az információ szabadsága, a számonkérhetőség. Tehát csupa olyasmi, ami a maffiaállammal inkompatibilis lenne."

Ezzel egyetértek. A poszt a miértre kínált egy gondolatot: azért választották a rombolást, mert maguk sem hiszik el, hogy képesek lehetnek a versenyfeltételek érintetlenül hagyása mellett is nyerni, pusztán a teljesítményükre támaszkodva.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 01:36:34

@no successful: "A múltkor még azt mondtátok, hogy a Fideszesek azt hiszik, hogy mindent jobban tudnak, hogy túlzottan magabiztosak meg minden. Most akkor mi van ?"

Ha jól értem, hogy a múltkori bejegyzésre (A Fidesz-jelenség esszenciája) utalsz, akkor nem érzek ellentmondást a két poszt között. Akkor azt mondtuk, hogy "Ez az egész Fidesz-jelenség esszenciája: a saját hatalmukba és tévedhetetlenségükbe vetett vakhit." Most azt állítjuk, hogy a Fidesz nem hisz a saját teljesítményében, ezért a hatalmát használja előnyszerzésre, és ha még így sem sikerül neki valami, akkor mást hibáztat, de önvizsgálatot nem tart.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 01:48:55

@Makkasz: Köszönöm szépen az elismerést!

"tipikus nem vallalkozo (mert gyava, nem volt lehetosege, tudasa, vagy csak racionalis dontest hozott) irigyli a vallalkozot ember tollabol szarmazonak tunik a hasonlat. Elnezest hogy szorozok, de fontos eleme a politikai kultura valtasnak hogy vegre a vallalkozokat es magas jovedelmueket ne belyegezzuk meg, ez a gumicsontom"

Alighanem igazad van, helyesebb lett volna kelet-európai ügyeskedőt írni. Biztosíthatlak, hogy nem akartam a vállalkozói réteget, vagy a jómódúakat bántani, természetesen nélkülözhetetlen tagjai ők is egy sikeres polgári társadalomnak. Egyetértek azzal is, hogy nem jó, hogy a vállalkozó sokaknál szitokszó, persze ugyanilyen káros a parasztozás, prolizás, stb., nekem is bántják a fülemet az ilyen megnyilvánulások.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 02:01:36

@No_Fidesz_No_Problem: "1. A Fidesz demokráciarombolása nem pótcselekvés, hanem tudatos stratégia, a rendszerük alapja."

Azért én továbbra is hajlok arra, hogy a lelkül mélyén ők is szívesen elkerülnék ezeket a gusztustalan húzásokat, ha biztosak lehetnének abban, hogy ezek nélkül is sikeresek lehetnek.

"2. Önbizalomból nincs hiány náluk."

A megnyilatkozásaikból sugárzó arroganciájuk és pökhendiségük szerintem nem az önbizalom jelei, hanem éppen annak a hiányának. Az ezekhez hasonló szélsőséges megnyilvánulások tapasztalatom szerint mindig valami kompenzálási kényszert takarnak.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 02:15:14

@Szamiz67: "kemény realista szolgálatot vártam tőlük az ország érdekében"

Frappáns összefoglalás! Választópolgárok milliói (Fidesz-szavazók és nem a Fideszre szavazók egyaránt) számítottak erre 2010-ben.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 02:26:29

@s: "soha, sehol nem dolgoztak eddig. Nem volt munkahelyük."

Igen, pontosan ez a baj. Annyiban pontosítanék, hogy olyan munkahelyük nem volt, ahol megtanulhattak volna rendesen dolgozni és megbecsülni másokat és magukat. Hiszen munkahelynek az Országgyűlés is munkahely, csak nem pályakezdőknek való. Meggyőződésem, hogy az szolgálná az ország és a demokráciánk érdekét, ha csak olyan embereket választanánk meg képviselőknek, akik az élet bármely területén már letettek valamit az asztalra. Akik mögött van már 10-20 sikeres év szakmunkásként, mérnökként, vállalat-tulajdonosként, kutatóként, művészként, oktatóként, szinte mindegy miként, csak elismerhető teljesítmény legyen.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 02:28:20

@paleowit: Köszönöm az elismerést és a támogatást!

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 02:43:37

@Szevasztok: "Na hát ez rajtunk is múlik: várjuk a sült galambot vagy teszünk is érte valamit?
Mondsza nem alapítunk egy pártot?"

Szerintem is ez a megoldás. Fogjanak végre össze a magyar választópolgárok és alakítsanak maguknak pártokat! Olyan pártokat, amik alulról szerveződnek, és a későbbiekben sem engedik, hogy a fejükre nőjön egy klikk. Ha hűek maradnak az elveikhez, tisztességesen, okosan és a versenytársaik felé is tiszteletet tanúsítva politizálnak, akkor ezek a pártok pillanatok alatt le fogják váltani a mostani politikai osztályt. Pár év múlva el sem fogjuk tudni képzelni, hogy miért nem léptük ezt meg korábban, miért vártunk olyan sokáig, hogy a rendszerváltó elit "megjavuljon".

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 02:49:29

@Szevasztok: "Először is tisztességesen és szavahihetően kellene hozzáállni. (Már ez sokat segítene.)

Aztán keresni olyan embereket, akik OKOSABBAK mint a miniszterelnök és HALLGATNI rájuk! (És távol tartani a talpnyalókat nehogy bezavarjanak.)

Utána pedig ŐSZINTÉN beszélni a választókkal, és nem ködösíteni és mellébeszélni mint eddig.

Ez a három dolog automatikusan megoldaná a problémák nagyobbik részét."

Ha a Fidesz holnaptól a fentiek szerint kezdene el működni, akkor szerintem menthetetlenül megnyernék a következő választást, és valószínűleg az azt követőt is. Mellesleg az ország sorsa is radikálisan jobbra fordulna. Félelmetes, hogy az eddigi butaságok tehetetlensége hogyan tartja távol őket ettől a nyerő programtól.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 02:54:36

@Putyilov gyári melós: "Én többet nem veszek részt olyan választáson, amelyben a voks leadása után bármikor szembeköphetnek"

Jogos a felháborodás, a magyar választópolgárok 80%-a így érez. Mi vagyunk sokkal többen, miért engednénk át az országunkat egy korrupt, erkölcstelen, buta társaságnak, ha könnyedén le is válthatjuk őket. Mindössze össze kell fognunk és a demokratikus jogainkat végre munkára fogni.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 03:02:40

@wanekus: "Nem csak az a baj, hogy az Ovi történelmi figura akar lenni (Caligula is az lett, mondjuk ő egy lovat nevezett ki konzulnak, ami mégsem akkora gáz, mint a Schmitt Palkó köztársasági elnöknek), hanem ennél sokkal cikibb, hogy a Simicska meg a Kelet Krőzusa. Na innen is fúj a szél."

Nem ismerem a Fidesz-vezérkar belső viszonyait, de el tudom képzelni, hogy Simicska is csak egy bábu Orbán sakktábláján, aki ugyanúgy pusztán Orbán személyes ambícióját szolgálja, ahogyan az egész Fidesz-gépezet.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 03:13:19

@jo20000: Köszönöm szépen az elismerést!

"Fogalmam sincs, hogy lehetett mindezt a felháborodás és a düh minimális jeleinek feltűnése nélkül így összeraknod."

Nem akarom, hogy az érdemi gondolatok és az ezekből esetlegesen kibontakozó megoldások elől elvegye az energiát a bosszankodás. Mint minden épeszű ember, aki Magyarországon él, én is naphosszat tudnám sorolni, hogy minden mennyire kilátástalan. Tettem is sokáig, de meguntam, hogy ettől semmi nem változott. Rájöttem, hogy azzal teszem a legjobbat a hazámnak és mellesleg magamnak is, ha ezeket a kreatív energiákat inkább arra fordítom, hogy felelős polgárként a megoldáson gondolkodok. Ettől jobban megnyugszom, mint egy kiadós bosszankodástól, és talán még valami eredménye is lesz.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 03:40:39

@tintamin: Köszönöm az elismerést!

"Addig viszont, amíg itt nincs értelmi cenzus, és "széles néptömegek" csinálnak békevonulást (omg) és elhiszik egy szavát is ennek a hatalom- és üldözési mániás törpének (ahogy az ellenoldal az mszp-nek), addig itt nincs felemelkedés.

Amíg a politika ilyen mélyen hit kérdése, addig nekünk reszeltek."

Alapvetően egyetértek, sok millió polgártársunk számára hitkérdés a politika, és úgy tűnik, hogy nem is akarnak kimozdulni ebből a kényelmes helyzetből. Látok ugyanakkor egy napról napra mind szélesebb réteget, akik már egészen máshogyan gondolkodnak, és nem tűrik el többet, hogy a szemükbe hazudjanak és hülyének nézzék őket. Kialakult Magyarországon egy sokszínű, nyugatos, gondolkodó réteg, akik számára nem opció az, hogy valahogy ellavírozunk, aztán lesz, ami lesz. Látjuk, hogy a rendszerváltó politikai osztály kudarcot vallott, mind a bal-, mind pedig a jobboldala. És szemben a Fidesszel mi azt is tudjuk, hogy lehetne a kormányzást jól is csinálni. Ha ez a réteg most kitermel magából egy pártot, amely elkészít egy okos programot, akkor képviselve leszünk a következő Országgyűlésben, és ehhez cenzus sem kell.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 03:44:58

@Scagnetti: "Egyébként már gondoltam rá. Sajnos én magam alkalmatlan vagyok a vezérszónok szerepére, de háttérmunkát szívesen vállalok."

Sokan gondoltunk már rá. Lassan itt az ideje, hogy bele is vágjunk, feladat lesz bőven a vezérszónok mögött is! A szakdolgozat (szakmunkás-bizonyítvány, stb.) megléte alapkövetelmény.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 03:54:34

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ha jól értelmeztem, és a minősítés a mondataimnak szólt, akkor köszönöm szépen!

dr. Bubó 2012.05.17. 07:37:36

@Inoffensus: "lelkül mélyén ők is szívesen elkerülnék ezeket a gusztustalan húzásokat, ha biztosak lehetnének abban, hogy ezek nélkül is sikeresek lehetnek"

a fidesben ez fel sem merül...

nagyon egyszerű mint a faék... a párt szövetség programja: megszerezni a (köz)kasszát és bármi áron minnél tovább élősködni/birtokolni...

a tehetségtelenség és a gerincetelenség, szumma hitványság... az ettől független téma...

az előbbi tudatos, az összes többi szerencsétlen "adottság"

dr. Erika Zangolna 2012.05.17. 07:40:27

@tintamin:

"Addig viszont, amíg itt nincs értelmi cenzus, és "széles néptömegek" csinálnak békevonulást (omg) és elhiszik egy szavát is ennek a hatalom- és üldözési mániás törpének (ahogy az ellenoldal az mszp-nek), addig itt nincs felemelkedés.

Amíg a politika ilyen mélyen hit kérdése, addig nekünk reszeltek."

Értelmi cenzust egyféleképpen lehet bevezetni anélkül, hogy a demokráciát taposnánk: alapjaiban újragondolt közoktatással 20-30 év alatt. Amíg az érettségizők és érettségizettek 95%-a (és valljuk be, a diplomások nagy része is) nem kompatibilis a mai jelennel, elemi szinten nem képes eligazodni a világban, mert javarészt teljesen felesleges holt adat, amit a közoktatásban a fejébe lapátolnak.

Az, hogy a Kádár-korban ilyen volt a közoktatás, érthető: nem kell olyan oktatás, ami a világban eligazodni képes, a saját lábán megálló, saját sorsáért felelősséget vállaló embereket termel. Az ilyen iskola a hatalmat veszélyezteti.

A legszörnyűbb, hogy ezidáig egyetlen kormányzó pártnak sem volt szándéka ezt a közoktatásnak csúfolt tömeges népbutítást megváltoztatnia. Cinikus és gyáva politikusok üzenete: akkor jó a nép, ha birka.

Most "oktatási reform" címmel a hetvenes évekbe kalauzol vissza minket a fidesz. Az államosított iskolákban a miniszterén keresztül közvetlenül a miniszterelnök teszi pozcióba politikailag megbízható (következésképp 0 szakmai alázattal bíró) embereit - lásd Szigetszentmiklós. Az ilyen vezetők egyetlen feladata a rezsim fenntartása, előremutató szakmai munkát tehát nem várhatunk tőlük.

Amíg az iskolákból a jelenkor működését nem értő emberek tömegei távoznak, addig kizárólag populista párt nyerhet Magyarországon választást. (Lásd cikk.) Addig elhiszik, hogy Magyarország mesehős, aki egyedül harcol, és többet érdemel, addig elhiszik, hogy van 14-ik és 15-ik hónap, elhiszik, hogy a hitel nem a gazdaság motorja, hanem rabszolgaság, stb.

Ja, és tömegesen nyitottak lesznek olyan ordas világmagyarázatokra, amelyek a világot leegyszerűsítik, bűnbakot és ellenséget keresnek minden mögött, tehát ideális vásárlói a Jobbik-féle mocsokpártoknak.

Orbán és haverjai ennek a folyamatnak okozatai, és semmi érdekük nem fűződik ahhoz, hogy ezen változtassanak.

dr. Bubó 2012.05.17. 07:41:25

@Inoffensus: "@Szamiz67: "kemény realista szolgálatot vártam tőlük az ország érdekében"
Frappáns összefoglalás! Választópolgárok milliói (Fidesz-szavazók és nem a Fideszre szavazók egyaránt) számítottak erre 2010-ben. "

nagyon lényeges... megjegyzés...
sem a fides nem hitt ebben (erről szól a poszt)
sem a szavazók 2/3-ával (8,1 millió mínusz 2 706 292= 5,4 millió) nem tudták elhitetni hogy erre képesek lennének

de a győzelemhez elég volt a félrevezetett (buta lusta= nem gondolkodó) 1/3= 2 706 292 is...

ha az ember olyan megbízást vállal amire tudja hogy alkalmatlan,
vagy "majd lesz valahogy" alapon kebelezi be a hatalmat
azt hívják M A G Y A R U L :

C I G Á N Y K D Á S N A K

és ezzel az egy szóval minden fides dakota tevékenységet le lehet írni...

dr. Bubó 2012.05.17. 07:43:36

@Inoffensus: "ez a megoldás. Fogjanak végre össze a magyar választópolgárok és alakítsanak maguknak pártokat! Olyan PÁRTOKAT, amik alulról szerveződnek, és a későbbiekben sem engedik, hogy a fejükre nőjön egy klikk. Ha hűek maradnak az elveikhez"

az állatfarm is így indul...

naív vagy nagyon... a fides politikai gazdasái hálója
vagy bekebelezi, vagy mergsemmisíti az ijjen veszéjeket...
ez a legfőbb bizonyítéka a DIKTATÚRÁNAK... nincs választás...

mákospacal 2012.05.17. 09:42:03

@Inoffensus:

Köszi a válaszokat. Örülök, hogy ez a blog a kommentek nagy részével együtt azt mutatja, hogy vannak azért sokan, akik józanul LÁTNAK.
A szélsőséges, párthű/hithű sápítozó trollok meg le vannak szarva.
Csak így tovább!

Végtelenül kétségbeesett vagyok ugyanakkor, hogy a komplett politikai elitről beszélünk lényegében és 2014-ben sem fogok tudni szavazni...

Ez az "alulról szerveződünk" dolog szerintem nem működhet...legalábbis '14-ig lehetetlen.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 15:26:11

@dr. Erika Zangolna: Teljesen egyetértek. Félek, hogy tényleg tudatosan akarnak együgyű, engedelmes állampolgárokat nevelni.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 15:37:57

@mákospacal: "Végtelenül kétségbeesett vagyok ugyanakkor, hogy a komplett politikai elitről beszélünk lényegében és 2014-ben sem fogok tudni szavazni..."

Ez az életérzés vezetett arra, hogy elkezdjek gondolkodni a megoldáson. Nem vagyok hajlandó ugyanis elfogadni se azt, hogy tönkretegyék az országunkat, sem pedig azt, hogy otthon maradok és nem szavazok senkire. Hálás vagyok azért, hogy szavazhatok, és demokrata polgárként kötelességemnek érzem megtenni mindent azért, hogy a legalkalmasabbat válasszam. Ha pedig nincs legalkalmasabb (ma alkalmas sincs, nemhogy legalkalmasabb), akkor nincs más hátra, csinálnunk kell egyet.

"Ez az "alulról szerveződünk" dolog szerintem nem működhet...legalábbis '14-ig lehetetlen.""

Szerintem meg nincs más lehetőség, csak ez. Mivel a Fidesz, vagy az MSZP nem demokratikus pártok, így a normális országokban szokásos opció nem működik, mely szerint egy-egy párton belül tör az élre az alkalmas feltörekvő generáció. Magyarországon ma csak az működik, hogy mi, tenni akaró, becsületes állampolgárok vesszük a kezünkbe a kezdeményezést, és nem hagyjuk, hogy ez a velejéig romlott politikai osztály mindent tönkretegyen körülöttünk.

És nem azzal a céllal kell pártot szervezni, hogy 2014-ben kormányt alakítsunk, mert ez illúzió. Már az is hatalmas eredmény lenne, ha a józan polgárok szava megjelenne az Országgyűlésben. Kormányt alakítani ráérnénk 2018-ban.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 15:40:08

@dr. Bubó: "a fides politikai gazdasái hálója
vagy bekebelezi, vagy mergsemmisíti az ijjen veszéjeket..."

Biztos vagyok benne, hogy erre fognak törekedni. De ha mi - szemben velük - hiszünk a tudásunkban, teljesítményünkben és a hosszú távra koncentrálunk, akkor elkerülhetetlen, hogy végül felülkerekedjünk.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 15:44:44

@dr. Bubó: Optimista emberként én nem tudom elképzelni, hogy valaki tudatosan az ország tönkretételére készüljön. Ezt ugyanúgy nem tudtam elképzelni Gyurcsányról, mint ahogy Orbánról sem. Szerintem mindkettőben van egy nagy adag küldetéstudat, és a félművelt ember butaságával elhiszik, hogy ez elég. Elhiszik, hogy a jó szándék mindent legyőz, ész, tervezés, stb., már nem szükséges. Itt követték el a hibát mind a ketten, és ezért csúsztak bele mind a ketten végül egy olyan helyzetbe, ahol az országnak már csak súlyos károkat tudnak okozni.

dr. Bubó 2012.05.17. 16:21:34

@Inoffensus: baromság... már bocs... naiv vagy...

nekik ez a "szakmájuk" a politika, ahol nagyon nagy erőforrásokat loptak össze...

neked meg szakmában-családban stb helyeken kell tisztességgel helytállni...

ne bízz ebben...

dr. Bubó 2012.05.17. 16:26:55

@Inoffensus: rosszul látod, vegyük a tényeket...

ad1) szövetkeznek arra hogy a szövetségnek megszerzik a kasszát és meg is tartják... ez szándékos, pusztán maguknak akarnak jót...

ad2) a kormányzás mármint az álam hatékony működése/ a nép érdeke az nem fontos... azt hitték fog működni "magától"... persze alkalmatlanok erre... tehát GONDATLANSÁGBÓL okoznak nagy károkat...

a kettő eredője egy nagyon nagy mértékben tönkretett lerabolt ország

Heron44444 (törölt) · http://kulonvelemenyek.blog.hu/ 2012.05.17. 18:42:54

@Inoffensus: jó a poszt, csak egy kicsit idealista és egy dimenziós.

Szerintem a helyzet sokkal inkább hasonlít a dopping problémájára. A különböző teljesítményfokozó szerek egy idő után elértek egy olyan szinte, hogy ellensúlyozni tudták a tehetségbeli különbségeket, ezért mindenki rá kényszerült, hogy használja őket. Te mint szurkoló szívesen drukkolnál vkinek, aki nem csal, de hát ilyen nincs. (Szerintem Pekingben csak azért tették délelőttre az úszásokat, mert féltek, hogy a sok sportoló a doppingtól a sötétben elkezd foszforeszkálni.)

98 és 2002 választás megmutatta, hogy a szavazást az dönti el, hogy ki a jobb a szociális demagógiában (ha innét nézzük tényleg a teljesítmény számít). Azóta ez teljesen elterjedt a magyar politikában, lásd nyugdíjak körüli vita, "megszorítások politikája". A fidesz azért akarja bebetonozni magát, mert tudja, hogy a válság miatt nem lesz osztogatás, tehát kérdéses a 2014 győzelem, az ország nagyobb problémái pedig nagyon mélyek, és nincsen rájuk gyors és könnyű megoldás. A fidesz kb jól látja helyzetet, csak khm egy kicsit jobban érdekli őket a saját sorsuk, mint az országé.
"Az államférfi a következő nemzedékre gondol, a politikus csak a következő választásokra." by Churchill

komplikato 2012.05.17. 21:01:57

@KG2000: "Érdekes, a sok Orbán-Fidesz mocskoló egyre egészen biztosan képtelen: megmondani, hogy mit is kellene csinálni mármint szerintük."

Tényleg nem, fogalmam sincsen. De van amit tudok!

EZT NEM KÉNE!!!
magyarinfo.blog.hu/2012/05/17/kozmunkasok_rabszolgasorban

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 22:30:54

@dr. Bubó: Lehet, hogy naiv vagyok, de továbbra is hiszem, hogy a tisztesség és a teljesítmény előbb-utóbb győzedelmeskedik. Nem állítom, hogy rövid távon, de szerintem okos ember nem is rövid távra tervez és nem vár gyors sikereket. Azt érzékelem magam körül, hogy társadalmi réteghez tartozástól, jövedelmi helyzettől függetlenül a választópolgárok szomjúhozzák az őszinte, nyílt beszédet, és nagyon elegük van az aktuális hasbeszélő nyilvánvaló hazudozásaiból. Ha létrejön egy új párt, amelyik az alapvető emberi normákat betartva - őszintén, becsületesen, a másik iránt tiszteletet mutatva - és szakmailag megalapozottan előad egy konzisztens programot, az pillanatok alatt tömegeket fog maga mögé állítani. A magyar politikai osztállyal szemben én hiszek a demokráciában, hiszek abban, hogy a nép nem hülye, és ezért nem is kell hülyének nézni.

dr. Bubó 2012.05.17. 22:35:33

@Inoffensus: "Ha létrejön egy új párt"

:))))) bruhhahha... dr orvbán engedéje nélkül????

nem tűnt fel neked hogy titkosszolgálatuk stb is van vízalatti harcokhoz? meccse lőtt kivégeznek mindent

ellenben nem párt lesz hanem

VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR VÉR

semmi más nincs fides lámpavas... enélkül semmi érdemi változás nem lesz... minél több vér annál tovább lesz utána demokrácia... IGAZI...

ha azt mondod "párt" akkor vagy a fides vagy a zemberek nyírnak ki azonnal...

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 22:44:15

@Heron44444: Érdekes a doppingos hasonlat. Annyiban vitatkoznék vele, hogy az élsportolókkal szemben a rendszerváltó politikai elit kiugró teljesítmény hiányában kezdett el "doppingolni", és nem csak amellett. Itt soha nem volt jó minőségű kormányzás, valószínűleg amiatt, hogy a kompetens, versenyképes tudással rendelkező emberek 1989 után nagyon hamar kiestek az élmezőnyből. Vagy azért, mert a lehetőségek rendszerváltás által tágra nyitott tárházából választva máshol valósították meg önmagukat, vagy pedig azért mert már a kezdetektől fogva az inkompetens, de cserébe gátlástalan opportunisták voltak többségben a politika környékén. Egy biztos: az elmúlt 23 év messze túlnyomó részét úgy csinálta végig ez az ország, hogy a legfontosabb döntéshozói pozíciókban alkalmatlan, buta, erkölcstelen és gátlástalan emberek ültek és ülnek mind a mai napig. A doppingoló sportolók versenye legalább azt a funkciót betölti, hogy teljesítményt nyújtó, küzdő sportolókat látunk, és szórakozunk a tv előtt. A magyar politika semmilyen funkcióját nem tölti be, és még "doppingol" is.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 22:49:58

@dr. Bubó: "a kormányzás mármint az álam hatékony működése/ a nép érdeke az nem fontos... azt hitték fog működni "magától"... persze alkalmatlanok erre..."

Értem amit mondasz, és egyet is értek. Annyit fűznék hozzá, hogy amit leírsz, az szerintem csak a tünet, a látható része a cselekvésüknek, de a mélyben ők továbbra is elhiszik, hogy jót cselekszenek, mert pusztán a nép hosszú távú érdekeit szem előtt tartva rombolnak most egy kicsit. Nyilvánvalóan tévednek, nyilvánvalóan alkalmatlanok a sikeres kormányzásra, és nyilvánvalóan rengeteg kárt okoznak. Ők ezt átmeneti áldozatnak tekintik, mi pedig tudjuk, hogy ez minden amire képesek.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.17. 22:56:59

@dr. Bubó: "ha azt mondod "párt" akkor vagy a fides vagy a zemberek nyírnak ki azonnal..."

Ha így állunk, akkor te mit javasolsz?

Én csak négy lehetőséget látok:
1. Az ember alkalmazkodik és megalkuszik. Ez számomra vállalhatatlan.
2. Az ember nem alkuszik meg és belepusztul a mocsárba, ami körülveszi. Ez nem vonzó.
3. Itt hagyjuk az országot. Ez a legvonzóbb a három közül, de ez sem az igazi. Ez itt a mi országunk is, nemcsak a Fideszé. Az övék is, de a miénk is.
4. Senki ne menjen el, csináljunk ebből együtt, magunknak egy jobb országot, ahelyett, hogy egymást hajkurásszuk benne.

Van ötödik lehetőség?

dr. Bubó 2012.05.17. 22:58:04

@Inoffensus: ebben nagyon nagyon nagyot tévedsz

eddig eljutottunk: kormányzásra képtelenek nem si próbálták eddig lásd 1998-2002 simán csak loptak, de MENT magától minden... rendzserekbe nem nyúltak bele...

viszont akkor nincs politikai tapasztalatod ha nem látod azt a mérhetetlen CINIZMUST és GERINCTELENSÉGET amivel pusztán ÖNZŐ módon tudnak működmni... lexarják a a szavazókat és a zembereket midnent... kivéve magukat...

ha ezt nem látod akkor nem vagy pl benne helyi politikában...

dr. Bubó 2012.05.17. 22:59:54

@Inoffensus: ellenzékben keresik a zemberekkel a közös pontokat, de akkor si ÖNZŐ PÁRT érdekeik miatt, szavazat maximálás... kb

de ennek már nincs jelentőssége... már más eszközök vanank (verseny előtt az összes konkurens kizárása...)

dr. Bubó 2012.05.17. 23:02:45

@Inoffensus: együtt válaszolok...

3 éve írtam először...

1012 év feudalizmus + fides = álamcsőd + belháború

ki kell várnod nyugalomba és biztonságban egy kis időt...

sok ember lesz éhes fog fázni... mondom ÉPP a fides szavazók...

fel fogják koncolni a fides párt tagjait... aztán vérgőzből ébredve körül néznek hogy hogyxan tovább...

akkor jön a felelős értelmiség...

a VÉR elkerülhetetlen... a szentkétharmad az szépen gyorsítja... he nem lett volna akkor évtizedes agónia lett volna...

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.18. 00:40:42

@dr. Bubó: Ez jó pesszimista jövőkép! Azzal egyetértek, hogy ha a jelenlegi rossz folyamatok folytatódnak, és az ország, és milliós tömegek egyre lehetetlenebb helyzetbe kerülnek, akkor megnő az erőszak esélye. Annyira buták lennének a fideszesek, hogy nem látják, hogy ez őket is nagyon durván érintené?

fchris82 2012.05.18. 01:04:51

@Inoffensus: "Annyira buták lennének a fideszesek, hogy nem látják, hogy ez őket is nagyon durván érintené?" Mint a cikk írója, ezt komolyan kérdezed? :D Az egyszerű válasz az, hogy igen! A bonyolultabb pedig az, hogy az emberek többségében érzelmi alapon döntenek, nem logikusan.
A Fidesz szavazó nem azért tart még ki mindig a Fidesz mellett, mert végig gondolta, hogy miket csinálnak kormányon, és látja, hogy az országnak az jó, egyszerűen átlagos ember, impulzív vásárló, aki utálja a kommunistákat. A Fidesz számára az antikommunista párt. Gőze sincs a piaci folyamatok alapjairól, nem gondolkozik, csak érvel. Azt képtelen a többségük felfogni, hogy aki szembe megy a kormánnyal, az nem rögtön Gyurcsány és a Szovjetunió nagy támogatója, hanem esetleg csak simán gondolkodik...

Egyszerűen simán bekajálják, hogy ellenünk van a fél EU, mert az MSZP feltüzelte őket. Ha felmerül az MTV "függetlensége", rögtön jönnek, hogy "ez normális, az MSZP alatt az MSZP-t képviselték, akkor most a Fideszt, ez így jó". Az, hogy egyik se normális, az már nem is alternatíva? Nem egy írta, hogy 8 évig "ti" voltatok hatalmon, most meg "mi", úgyhogy ti is tűrjetek... Fel sem fogja, hogy nem az MSZP-SZDSZ nevében beszél vki, hanem simán logikailag és számokkal levezeti, amit a kormány éppen csinál, az egy nagy rakás szar. Nem érti és nem is látja. Számukra ez pártháború, amiben az ország érdeke szerintük, hogy a Fidesz, és azon belül Orbán Viktor "kormányozzon". Ennyi, ez színtiszta érzelem. Semmi megfontolt és végig gondolt következtetés. "Szerelmesek". Kb mint amikor a feleségnek magyarázza a bnő, hogy "hagyd már el az alkoholista férjed, állandóan összever". Felfogja? Nem. Még mindig jobb, egy "néha hibázó" Orbán Viktor, mint egy liberális-kommunista kormány az "ő" országukban. Ami keresztény és valjon csak konzervatív értékeket...

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.18. 01:25:28

@fchris82: Amit leírtál az átlagos Fidesz-szavazókról azzal egyetértek. Én fogalmaztam pontatlanul, arra gondoltam, hogy vajon a Fidesz politikusai lennének-e annyira buták, hogy nem értik, hogy egy dr. Bubó által vázolt kifejlet őket is nagyon durván érintené.

Saga 2012.05.18. 10:30:21

@KG2000: Csak röviden és egyszerűen, hátha úgy átmegy:

1. 2010 május, júniusa körül magyarország nem állt rosszabbul mint görögország. Az ország adósságállománya kisebb volt. CDS felára szintén. Kockázati besorolása jobb volt. Orbán tényekkel nem alátámaszott állítást tett. Egyszerűbben: hazudott. Ellenőrizhető, ha valaki veszi a fáradtságot.
2. Az 1 millió munkahelyet senki nem érti félre. Szükség van rá, csakhogy nincs olyan intézkedés ami abba az irányba mutatna, hogy meglesz 10-20 éven belül az a plusz 1 millió. Vegyük például a minimálbér emelést és az egykulcsost. Azért, hogy az alacsony keresetűek ne járjanak rosszabbul gyakorlatilag a kormányzat megzsarolta a vállalkozói réteget, külön törvényeket hozott stb. holott az eredendő hiba maga az egykulcsos [ami nem is az ugye] adó és maga a téveszmés SZJA szabályozás. És ez csak egy elem ami nem a munkahelyteremtés felé mutat. Kérlek cáfolj ész érvekkel lehetőleg.
3. 10 adóforintból 9 adósságtörlesztésre kell, hogy menjen. Ez nyilván komolytalan. a 13 ezer millárdos költségvetésből adósságszolgálatra 1 ezer milliárd megy el, ami a kamatokat és az az évi törlesztéseket jelenti. Nyilván ez nem 90%, akárhogyis csűröm csavarom a matekot. Viszont az Orbán kormány azzal akart indítani, hogy növelni akarta a költségvetési hiányt, tehát növelni akarta volna az ország adosságállományát. Remélem érted, hogy ez azt jelenti, hogy fából akartak vaskarikát. Hiánnyal nem lehet adósságot csökkenteni. Remélem világos. Az EU ezért rágott be. Valójában a magyarokat védte saját kormányuk önsorsrontó gazdaságpolitikájától.
4. Gyurcsány is ostoba volt és már korábban el kellett volna takarodnia. Viszont ez nem menstég Orbánnak, hogy ugyanott folytassa, ahol Gyurcsány abbahagyta.
Ha Orbánnak tényleg fontos lenne a hánycsökkentés akkor nem baszná el a pénzt stadionra, közmédiára és egyháztámogatásra, hogy csak 100 milliárdos tételeket említsek a 2012-2013-as költségvetésből.
5. A közgazdász szakmát lenagyokosozni primitív dolog. Ovodás. A lányom szokott ilyen kategórikus lenni, ha én elmondom a valóságot, de neki nem tetszik.
Mondj olyan közgazdászt, aki Matolcsy mellett nyiltan kiáll? Mondj olyan statisztikai adatot, ami alátámasztja Matolcsy várakozásait, hogy tudniillik a növekedés be fog indulni. Tudtommal az éves GDP változás 2012 Q1-ben minusz volt. [-1,3%, hogy pontos legyek.]
5. Én szívesen tapsolnék a sikereknek, de nem látok egyet sem.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.05.18. 14:27:19

@Saga: Tökéletes összefoglalás. Nem akarják felismerni, hogy a vita nem a vízióról folyik, hiszen az azonos minden normális ember esetében: nyilván mindenki azt szeretné, hogy a gazdaság növekedjen, minél több embernek legyen munkája és ezek következtében mindenki egyre jobb életszínvonalon éljen. Ezt megfogalmazni viszont még nem program. A nagy kérdések azok, hogy hogyan lehet ezeket a célokat elérni, és a Fidesz ebben a gondolatversenyben vallott csúfos kudarcot. Persze alapvetően azért, mert részt sem vettek benne. Mármint a dolgok alapos átgondolásában.

fchris82 2012.05.18. 15:40:36

@Inoffensus: Ebben pedig azt feltételezed, hogy céllal ülnek a parlamentben. Az, hogy ezek az emberek átlagos, hétköznapi, a versenyszférából vagy kiszorult, vagy életükben soha nem is érintett emberek. Lásd: dohány törvény megszületése. Ugyanúgy érzelmi alapon ülnek bent, mint akik beszavazták őket. Az ügynök ügy teljesen egyértelmű. Meggyőződésük, hogy szent háborút folytatnak, amiben ők a jófiúk és nem látják a fától az erdőt, hogy ott is ugyanazok mennek, mint az MSZP-SZDSZ alatt, néha nagyobb volumenben. A többségnek be kell kiabálni, hogy mit nyomjon, ennyi. Ők is emberek. Mindenki jónak gondolja magát, még egy sorozatgyilkos is. Megvan a maga meséje, amivel megnyugtatja magát. Meg kell nézni az index videókat, amiben képviselőkkel készítenek villáminterjúkat. GŐZÜK NINCS SEMMIRŐL :D És ami nagyobb baj, hogy szerintük ez nem baj! Ők párkatonaként tekintenek saját magukra, ahol ők vannak a pártért, a párt meg értük. Alig van önálló gondolat, ha vmi kínos kérdés felmerül, akkor "biztosan nem így értette, ahogy maga mondja"... Egy egyszerű matek érettségit nem vállalna egyik sem. Ők semmilyen területen nem képzettek és tapasztalatuk sincs. Mezei, hétköznapi emberek. Miért látnák, hogy hosszú távon mi és hova vezet? Nem, nem látják.
A remény Orbán Viktorban van, és ennyi. Még az oly egyértelmű ügynök ügyben sem állnak ki elveik mellett, inkább csendben lapítanak. A Fidesz jelenleg a kontraszelekció és pártfegyelem mekkája, orvosi lova. Egy felelős és hozzáértő vezetővel ez még akár működhetne is, de mint a mellékelt ábra mutatja, ez igen csak rossz kombinációban adódott össze. Egy hozzá nem értő, kritikát nem tűrő vezető, hatalom és határozottság. Ez van most. Abban bíznak, hogy a válság elmúltával jön magától a fellendülés, és ez lássuk be, be fog előbb-utóbb következni, de nem a Matolcsy miatt, hanem mert a fellendülő nemzetközi piac magával fog minket is rántani. De a sok sületlen Fidesz szavazó még mai napig nem rakta össze, hogy a Fidesz első kormányzása idején azért működtek a most nem működő dolgok, mert egyrészt akkor nem volt gazdasági világválság, másrészt a kormányzásukat megelőzte egy Bokros csomag.

tintamin 2012.05.18. 17:45:44

Viktorunk valami hatalmas tévedésben van.

Azt hiszi, hogy attól lesz valaki nagy államférfi, ha kitömi a haverokat közpénzzel, és minél nagyobb hatalmat koncentrál a saját kezében, miközben hazavágja a demokráciát és a gazdaságot.

Holott ha arra az egyre rájönne szegény, hogy ha megfelelő stílusban és alázattal tenné a dolgát a KÖZ érdekében, arra használná a hatalmát, hogy az emberek életét jobbá tegye, és ezt az országot kiemelje a szarból, akkor úgy írnának róla később, hogy Viktor, az igazságos, a legnagyobb, a hős.

Így viszont marad, ami: Viktor, a diktátor.

Viktor valószínűleg hatalmi spirálba került, már nem tud belőle kiszállni, a személyi kultusza elvitte a falig, és már nem lát mást, csak ellenséget (ahogy az ilyen hatalomhajhászókkal ez lenni szokott). Az ilyen életutaknak általában hatalmas katasztrófa a vége. Mind rá, mind az országra nézve.

Úgyhogy kezdjünk el beszélgetni a szomszédokkal, rokonokkal, ismerősökkel, vegyük fel a kapcsolatot rég nem látott barátainkkal. Mert szükségünk lesz rájuk..

Heron44444 (törölt) · http://kulonvelemenyek.blog.hu/ 2012.05.18. 18:04:30

@Inoffensus: Tovább viszem a hasonlatot. A sportoló számára a legfontosabb az aranyérem mindegy, hogy hogyan csak az legyen meg. Egy szurkolónak fontosabb, hogy látványos, izgalmas, és sportszerű versenyt lásson. A sportoló is örül egy látványos győzelemnek, de ha ezek a nézőpontok konfliktusba kerülnek, akkor a sajátját fogja választani. Tehát a győzelem <--> sportszerűség --> dopping --> győzelem.
Ugyanígy a politikában. A politikus számára a legfontosabb a választásokon való győzelem mindegy, hogy hogyan csak az legyen meg. Egy állampolgárnak fontosabb, hogy nőjenek a reálbérek, csökkenjen a munkanélküliség,.... A politikus is örül egy sikeres kormányzás utáni győzelemnek, de ha ezek a nézőpontok konfliktusba kerülnek, akkor a sajátját fogja választani.

Szerintem sokféle politikus van és sokan másképp gondolkodnak a helyzetről.
A csúcsragadozó, mint OV vagy Gyurcsány nem hülye ember és átlátja a helyzetet. (lásd őszödi beszéd, "ne figyeljenek arra, amit otthon mondok")Úgy gondolkodik, ahogy az előbb leírtam.
A fanatikusok hisznek benne, hogy ez a létező megoldások legjobbika. (ez kb megegyezik az általad leírtakkal)
A realisták tudják, hogy rossz irányba mennek a dolgok, de inkább meghúzzák magukat, és úsznak az árral.
A báboknak fingjuk sincs mit történik, csak csinálják, amit mondanak nekik.

dr. Bubó 2012.05.18. 18:05:18

@fchris82: "a Fidesz első kormányzása idején azért működtek a most nem működő dolgok, mert egyrészt akkor nem volt gazdasági világválság, másrészt a kormányzásukat megelőzte egy Bokros csomag"

harmadrészt nem volt a szentkétharmad mindent lenullázó kényszere... ami hejett nincsen kreativ alkotó tehetségük... csak ROMBOLNI képesek... na jó építeni is... MAFIA bűnszervezetet...

egyébként az első kettő pontod csak annyit tesz hogy ÉRDEMI KORMÁNYZATI munka nélkül is elevickélt magyarország ladikja a kevésbé viharos tengeren....

szumma a két szempont...

nem tudtak anyni kárt tenni az országnak 1998-2002 között hogy az működésképtelenné tegye a nemzetet...

de most szentkétharmad van, sérülékeny nemzet, nagy nemzetközi viharokkal tépázva...

a három adottság elégnek látszik a zország teljes megsemmisülésére a fides "kormányzás" alatt...

jajrá fides ! jajrá magyarok !
süti beállítások módosítása