Inoffensus

Töprengek, gondolkodom, igyekszem korlátok nélkül. Általánosítok, véleményt alkotok, és mindezt le is írom. E-mail a szerzőnek: inoffensusblog [kukac] gmail [pont] com

Utolsó kommentek

  • Hozzászólok: @ekat: :-) mondjuk a 'lany' kerdese erdekes. pont ez az ami a polgari vilagban a legkevesbe ertekes elem szerintem,es ami miatt az egesz nem fenntarthato es szerte is fog foszlani,még a gazdag neme... (2018.04.11. 12:04) Polgárok vs. plebejusok
  • ekat: @Hozzászólok: Ja és kiegészítem: amúgy tényleg nem politikai hovatartozás kérdése a dolog, de itthon se a Fidesz, se az MSZP, sem a Jobbik nem elfogadhatóak egy polgári értékrendű embernek. (A többi... (2018.04.11. 11:38) Polgárok vs. plebejusok
  • ekat: @Hozzászólok: Ezek csak látszatdolgok, amiket mondasz.... mondtam, hogy szinte nincs is itthon olyan, aki tudja, mi az. Bár éppenséggel olvasok könyvet mindennap, csak rendesen felöltözve megyek utc... (2018.04.11. 11:28) Polgárok vs. plebejusok
  • Hozzászólok: @ekat: kizaras alatt azt ertem,hogy pl 'a polgari ertekrenddel rendelkezo a fidesszel nem targyal'. a fideszre szavazók tehat sutty,kikerultek a polgari ertekrenddel bírók kozul. en azt gondolom,j... (2018.04.10. 10:49) Polgárok vs. plebejusok
  • BéLóg: @Ma Baker: Szivecske, szívecske, szívecske lályk. (2018.04.09. 14:19) Polgárok vs. plebejusok
  • Utolsó 20

Címkék

1998 (1) 2002 (1) 2006 (1) 2010 (5) 2014 (10) 2018 (4) 4k (1) ady endre (1) aktivitás (1) alkalmatlanság (1) alkotmány (1) államosítás (1) antiszemitizmus (1) baja ferenc (1) bajnai gordon (3) bankszövetség (1) bauer tamás (1) bokros lajos (1) botrány (1) butaság (5) cigányság (1) cinizmus (5) demokrácia (6) diákok (1) diktatúra (3) dilettantizmus (1) dinamika (1) diszkrimináció (1) dk (5) együtt (2) együttműködés (1) együtt 2014 (1) ellenzék (2) elvtelenség (1) erkölcstelenség (4) erőszak (1) eu (2) felsőoktatás (1) fidesz (18) fodor gábor (3) gazdaság (1) gulyás gergely (1) gyurcsány ferenc (5) hadházy ákos (1) hatalom (1) hazugság (5) hétköznapi kultúra (1) hiteltelenség (1) (1) illés zoltán (1) illiberalizmus (1) index (1) jávor benedek (1) jobbik (6) juhász péter (1) kádár-rendszer (2) karácsony gergely (2) kelet (1) kétfarkú (2) kézi vezérlés (1) kiss péter (1) kommunikáció (1) kommunizmus (3) kontraszelekció (1) kormányzás (1) kövér lászló (1) kuncze gábor (2) lendvai ildikó (2) liberalizmus (3) lmp (7) magyarország (14) magyar bálint (1) március 15. (1) márki-zay péter (1) matolcsy györgy (2) mdf (1) média (2) mesterházy attila (2) momentum (3) mszp (9) mutyi (1) nagyvállalat (1) nemzet (2) nemzeti ünnep (1) néplélek (4) ner (3) nolimpia (1) önkény (1) orbán viktor (14) országgyűlés (1) párbeszéd (2) passzivitás (1) pető iván (1) piac (1) pintér sándor (1) pmp (2) polgári liberalizmus (1) polgárság (6) populizmus (4) profit (2) puch lászló (2) radikalizmus (1) rasszizmus (1) regisztráció (2) rendszer (1) rogán antal (1) schiffer andrás (1) simicska lajos (2) statika (1) szanyi tibor (1) szdsz (5) szekeres imre (1) szél bernadett (1) sziget (1) szociálliberalizmus (1) tandíj (1) tek (1) teljesítmény (3) törökország (1) tüntetés (2) választás (6) válság (1) vezetés (1) vlagyimir putyin (1) vona gábor (1)

Linkblog

Nem is elsősorban az antiszemitizmusra, mint az ismert viccben, hanem a Jobbikra magára.  Sőt, újrafogalmazom: a Jobbikra van igény, arra a Jobbikra, amellyel kapcsolatban az antiszemitizmus csak kívülről tűnik mindent meghatározó tulajdonságnak.  

A Jobbik-szavazók jelentős része nem az antiszemitizmus miatt szimpatizál a Jobbikkal, nagyon durva leegyszerűsítés a Jobbikot pusztán antiszemita pártként lesöpörni az asztalról.  Természetesen nem akarom mentegetni a minapi, Országgyűlésben elhangzott gyalázatot, mert az minden szempontból vállalhatatlan és nincs rá magyarázat.  Külön öröm, hogy a Fidesz nagyon helyesen mérte fel, hogy ez már tényleg az a helyzet, ami ellen határozottan fel kell lépni és közösséget kell vállalni mindenkivel, aki ezt szintén elutasítja.  Szép pillanata volt sötét jelenkorunknak a vasárnapi közös tüntetés. 

A Jobbik-jelenség viszont sajnos sokkal bonyolultabb ennél.  Teljesen szubjektív és nem-reprezentatív tapasztalataim szerint a Jobbik, illetve a róla leforgácsolódott és még náluk is radikálisabb parlamenten kívüli erők az elmúlt két és fél évben csak tovább erősödtek, és minden jel arra mutat, hogy ez a folyamat a következő másfél évben rendületlenül folytatódni fog.  Van a magyaroknak egy széles rétege, akik a Fidesz-kormányban nem azért csalódtak, amiért az értelmiség és a felső-középosztály, nem az a bajuk Orbánnal, hogy lerombol Magyarországon mindent, ami egy kicsit is nyugatos és a „félázsiai” léttől távolítaná hazánkat.  Nekik az a bajuk, hogy Orbán és a Fidesz túl puhány, nem elég radikális, szerintük a problémák és hazánk elmúlt két és fél évi hanyatlásának oka éppen az, hogy Orbánék nem elég radikálisan és erőszakosan rombolják a nyugati értékeinket és kapcsolatainkat.  Ahogyan mi, nyugatos polgári liberálisok azt rójuk fel a Fidesz-kormánynak, hogy nem hisznek a nyugati értékekben, amelyek szerintünk az egyetlen alapot jelenthetik egy jómódú kiegyensúlyozott társadalom felépítéséhez, úgy a szélsőjobb szavazói azt róják fel, hogy Orbánék nem hisznek igazán az ősi magyar külön útban, csak marketing-eszközként használják ímmel-ámmal.  Polgári liberálisok és radikálisok egyetértünk abban, hogy a Fidesz-kormány a tönk szélére juttatta az országot és minden nappal csak tovább rontanak a jövőbeli lehetőségeinken, csak éppen tökéletesen ellenkező előjellel ítéljük meg a probléma okát. 

Polgári liberális szemmel ez az igazán félelmetes a jelenlegi helyzetben.  Az, hogy míg mi, nyugatosok már az eddigi kísérlettől is sokkot kapunk nap nap után, és hazánk elvesztegetett lehetőségeit és jövőjét siratjuk, addig nagyon sokan úgy gondolják, hogy nagyobb gázzal kellene hajtani a szakadék felé, nem csak ilyen tessék-lássék módon.  Nagyon sokan vannak, akik így gondolkodnak.  És ők, az általam személyesen megismert radikálisok, szélsőjobb-szavazók nem sötétben bujkáló, antiszemita, zsidó-, meg cigányvérre áhítozó lecsúszott alakok, hanem olyan közép- és alsó-középosztálybeli emberek, akiknek még van munkahelyük, szorgalmasan dolgoznak minden nap, akik egy igazi polgári középosztály utánpótlása, gerince lehetnének, ha ez a társadalom képes lenne biztosítani nekik a felemelkedés, a megmaradás, a kemény munkán alapuló biztos jólét lehetőségét. 

A szépen dolgozó festő, aki minden nap, hétfőtől vasárnapig útra kel Budapest-környéki családi házából és festi rendületlenül a jómódú polgárok lakásait (hiszen rajtuk kívül ugyan ki épít, vagy újít fel lakást manapság).  Az ügyes kezű villanyszerelő, akinél szinte lehetetlen időpontot kapni, mert annyi az ügyfele, hiszen jól, megbízhatóan dolgozik, és közben úgy érzi, hogy maffiaként nyomorítja meg az állam a követhetetlen, felesleges adminisztrációval és számba vehetetlen adóval.  Az asztalos, akinek minden megrendelésére jut egy lemondott, mert ő sem dolgozhat 24 órát egy nap, és aki annál inkább gyűlöli az egymással foglalkozó politikusokat, akik láthatóan csak a napot lopják és az ő munkájának gyümölcsén élősködnek.  A budapesti belváros divatos ötcsillagos szállodájában dolgozó szakács, aki ügyes, szereti a szakmáját, és pontosan tudja, hogy ő soha nem fog egy másik főváros ötcsillagos szállodájában megszállni még egy hétvégére sem.  Pedig igyekszik minden nap, mégis, neki csak a külvárosi, focistadion környéki büfé marad megfizethető.  A kisvárosi könyvelő, aki egyéni vállalkozóként hajt évtizedek óta, szorgalmas, ügyes, folyamatosan képzi magát, már nem is képes nem-dolgozni a hétvégén is, mégis maximum annyi a jövőképe, hogy ha minden jól megy, a következő hónapban is ki tudja fizetni a számláit.  A biztonsági őr, aki minimálbérre bejelentve féllegálisan dolgozik 24/24-es szolgálati beosztásban, hogy amikor a munka után hazaesik a munkahelyétől 40 kilométerre lévő falujába, akkor azzal szembesüljön, hogy míg ő dolgozott, néhány szomszédja az ő kertjéből is leszüretelte az uborkát és megfenyegette a hazafelé bicikliző kislányát.  A banki alkalmazott, aki olyan számokkal dolgozik, amelyeket szinte felfogni is képtelen, a saját, átlagbér alatti fizetését mégis kénytelen egyben felvenni, rohanni a postára kifizetni a számláit és utána azon rágódni, hogy vajon mire lesz elég a maradék a következő 29 napban. 

Ők egytől egyig létező példák, hús-vér emberek, akik úgy érzik, hogy az a társadalom, amiben élnek nem biztosít a számukra semmilyen perspektívát.  Nem fröcsögnek véres szájjal, ahogyan sokan szeretik őket elképzelni, hanem fáradtan és kiábrándultan panaszkodva keresik azt az ígéretet, ami valamiféle kiúttal, változással kecsegtet.  Ők azok, akikhez nem szól a Jobbikon kívül senki.  A Fidesz a felső osztályt tekinti „nemzeti középosztálynak”, akármit is jelentsen ez.  A baloldal hagyományosan csak a társadalomból kiszorult, legalsó, legelesettebb rétegekkel vállal szolidaritást.  Csoda, hogy hőseink ezek után a Jobbikot támogatják, annak minden butaságával, antiszemitizmusával, logikátlan, az ország biztos leszakadását hozó „programjával” együtt?  Nem, nem csoda.  Ők is itt élnek, ebben az országban, és ők is szeretnének egy jövőképet, amelyért érdemes dolgozni és gyereket nevelni.  Arra fognak szavazni, aki ezt megígéri nekik, aki egyáltalán szóba áll velük, aki hajlandó végre az ő problémáikkal foglalkozni és számukra érthetően és hihetően elmondani, hogy ezekre van megoldás.

Ma Magyarországon nekik csak a Jobbik marad.  Ha a jelenlegi folyamatok folytatódnak, akkor 2014-ben a Jobbik jelentősen megerősödve fog az Országgyűlésbe kerülni.  Úgy látszik, hogy ahogy ki kellett próbálnunk Orbán teljhatalmát, ki kell próbálnunk egy még radikálisabb utat is.  Ez a társadalom láthatóan nem tanul a saját történelméből.  Sem a régmúlt, sem a közelmúlt történelméből.  A fő felelős pedig mindezért az elit, társadalmunk vezető rétege.  Ők azok, akiknek lehetősége lenne, sőt „munkaköri kötelessége” lenne tanulni a saját történelmünkből.  A festő, a könyvelő, a villanyszerelő két megbízás között rohangálva nem ér rá a történelemből tanulni.  Azért vannak egy országnak vezetői, értelmisége, elitje, hogy tanuljanak, gondolkodjanak, és egymással és a társadalommal együttműködve irányt mutassanak.  Nem csak maguknak, hanem az egész országnak.  Nem csak a számukra kedves rétegeknek és ügyekben, hanem az egész társadalomnak és az egész társadalmat foglalkoztató ügyekben. 

Ahogyan a jelenlegi súlyos társadalmi, gazdasági, politikai válság a rendszerváltó elit közös teljesítménye, és felelőssége, úgy a következő évek sötétsége is a jelenlegi elit mulasztásának az egyenes következménye lesz.  Nem a szakács lesz a felelős.

Címkék: fidesz magyarország jobbik antiszemitizmus rasszizmus 2014 radikalizmus polgári liberalizmus

26 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://inoffensus.blog.hu/api/trackback/id/tr734947054

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.04. 13:18:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.12.04. 13:19:50

Kedves Inoffensus!

Az ügynökös posztunkhoz érkezett trackbacket eltávolítottuk, mivel nem linkel a posztunkra, de még csak a témába sem illik. Trackback-szabályainkról kicsit bővebben:
mandiner.blog.hu/2010/01/22/tarsasag_a_tiszta_trackbackert

(A bejegyzés egyébként jó & érdekes, be is tettük a címlapos blogajánlónkba.)

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.12.04. 14:43:27

@TuRuL_2k2: Kedves Turul!

Úgy gondoltam, hogy, mint parlamenti pártokról és politikai aktualitásról szóló írás, számot tarthat a cikketek olvasóinak az érdeklődésére is. Természetesen tudomásul veszem az eltávolítást, a jövőben jobban oda fogok figyelni a trackback-szabályzat betartására.

Köszönöm a címlapos ajánlást!

Heron44444 (törölt) · http://kulonvelemenyek.blog.hu/ 2012.12.04. 17:04:55

@Inoffensus: Nem is olyan régen volt nálam egy gázszerelő. Egy abszolút rendesen és olcsón dolgozó szaki. Egy kissé elnyúlt a javítás szóval beszédbe elegyedtem vele. Szó szót követett és a külföldi kazánoktól eljutottunk, a multikig onnét meg a zsidókig. Egy az egyben a Jobbikos dumát tolta, de rá is állt, hogy "nem fröcsögnek véres szájjal, ahogyan sokan szeretik őket elképzelni, hanem fáradtan és kiábrándultan panaszkodva keresik azt az ígéretet, ami valamiféle kiúttal, változással kecsegtet."
Én nem konfrontálódtam vele élesen (saját jól felfogott érdekemből), de azért próbáltam neki elmagyarázni, hogy nem biztos, hogy okos dolog mondjuk a multikat elkergetni Mo.-ról, és hogy a zsidók se mind gonosz hatalom éhes emberek.

A legnagyobb baj az, hogy az igazság kellően nehéz és fájdalmas ahhoz, hogy az ember helyette inkább a csodát várja.
Mert a kegyetlen tények azt mutatják, hogy mi most egy súlyos gazdasági, társadalmi, kulturális válság közepén vagyunk, és míg ebből kimászunk az hosszú évtizedekbe kerül.
A "blood, sweat and tears" csak akkor működik, ha az ember életet a tét, ha nincs más választásod, de vajon elvárhatjuk-e másoktól, hogy föláldozzák az életüket a jövőért? Nyilván a válasz igen, de erről egy materialista társadalmat nehéz meggyőzni.
Sajnos ez még nem a nehézségek végének kezdet, hanem csak a kezdet vége.

Tudom itt mindig én vagyok a negatív, de akkor is azt gondolom, hogy a önbecsapás és a csoda várás rossz irányba viszi az ország szekerét. Csak igazság (legyen az bármennyire is nehéz) teremthet alapot a jövőnek.

vizesnyolcas 2012.12.04. 17:45:17

"A baloldal hagyományosan csak a társadalomból kiszorult, legalsó, legelesettebb rétegekkel vállal szolidaritást."
Erről valami (a szócséplésen felüli) konkrét példát (az utóbbi 20 évből) tudnál közölni?

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.12.04. 18:00:21

@Heron44444: Teljesen egyetértek veled.

A félreértések elkerülése végett: nem azt állítom, hogy jó, hogy erősödik a Jobbik, vagy, hogy a Jobbik (és a még tőle is radikálisabb csoportok) bármiféle előremutató politikát képviselnének. Mindössze azt a tapasztalatomat akartam megosztani, hogy látható, érzékelhető, és széles rétege a társadalomnak az, aki csak a radikálisokban bízik, az ő világmagyarázatukat fogadja el, és rájuk fog szavazni (sokan közülük a Fidesz helyett, hiszen bennük is csalódtak).

Polgári liberálisként ezt félelmetesnek tartom, és súlyos felelőtlenségnek érzem a radikálisokon kívüli magyar politikai elit részéről, hogy nem hajlandóak szembenézni ezzel a helyzettel. Nagy hibát követnek el azzal, hogy azt gondolják, hogy egy antifasiszta tüntetéssel le van tudva a kérdés, mert marhára nincs letudva, mert a kérdés sokkal bonyolultabb ennél.

A radikálisok támogatói a tüntetés óta is ugyanúgy megvannak, még az is lehet, hogy a tüntetés csak megerősítette őket abban, hogy a Jobbikot kell támogatniuk. Ezek dolgos, hétköznapi, rendes emberek, akik élni szeretnének. Ha a felelőtlen elit magukra hagyja őket - mint teszi azt 23 éve -, akkor a Jobbik karjaiban kötnek ki, és ez a legkevésbé lesz az ő hibájuk, a hiba következményeit viszont az egész ország fogja nyögni.

Ki legyen tehát okosabb? A gázszerelőd, vagy az a politikai, gazdasági, kulturális hatalommal rendelkező elit, akinek feladata az ország problémáinak a kezelése?

A valósággal való szembenézésre vonatkozó meglátásoddal is teljesen egyetértek. Nem lehet tovább hazudozni, mert lehet, hogy ezek az emberek kevésbé látják át a társadalmi folyamatokat, de nem hülyék, érzik, hogy mikor hazudnak nekik (kivéve persze a Jobbik hazugságait, azokat sajnos még elhiszik, tőlük még várják a csodát). Gondolkodni kellene végre és megtalálni azt a retorikát, amivel érthetően, türelmesen el lehet magyarázni a társadalomnak azt, hogy mi a problémák oka, és hogy mi a megoldási javaslat. És pontosan ez az, amivel minimum 23 éve egyetlen párt sem próbálkozott meg.

Meggyőződésem, hogy az az új, hiteles, tisztességes párt, ami ezen az úton indul el és ezen az úton is marad, a társadalom túlnyomó többségét tudná maga mögé állítani, beleértve ezeket a megtévesztett radikális-szavazókat is.

pannonymous70 (törölt) 2012.12.04. 18:04:14

Ezt az írást fel kellene olvasni a T. házban is!
Magamra ismertem az írásban. Tökéletesen látja a dolgot az aki írta, gratulálok neki.
Én is a Jobbikra szavaztam és arra is fogok.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.12.04. 18:16:45

@vizesnyolcas: "Erről valami (a szócséplésen felüli) konkrét példát (az utóbbi 20 évből) tudnál közölni?"

Ha úgy érted a szócséplést, hogy a baloldal is csak szavakban szolidáris az elesettekkel, akkor nagyrészt egyetértek. Ezzel együtt, ha van bármiféle szolidaritás, ami a baloldali pártoknál kimutatható, akkor az kizárólag a halmozottan hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felé irányul. Magyarul a cigányok, a rokkantak, a bevándorlók, a fejlődő országok éhezői és esetleg a tartós munkanélküliek felé.

Ami önmagában nem baj, legyünk szolidárisak velük, ami viszont elfogadhatatlan, az az, hogy az ezen rétegek fölött közvetlenül kezdődő rétegekre már úgy tekint a baloldal, mint akik tudnak magukról gondoskodni és örüljenek neki, hogy nincsenek még rosszabb helyzetben (mint például az általuk kiemelten preferált rétegek). Ilyen érvelést a saját fülemmel hallottam nem csak MSZP-s, hanem LMP-s politikustól is, a hiba tehát még az új, tisztalelkű baloldalnál is jelen van.

A radikális-szavazók, az alsó-középosztály az, akinek az igényeivel senki nem törődik minimum negyedszázada, pedig nekik sem könnyű, és az állam sokat tehetne az életük megkönnyítéséért. Például ha nem nyomorítaná meg őket egy átláthatatlan adórendszerrel és adminisztrációs terhekkel. Például ha szigorúbban felügyelné a szociális ellátórendszert, hogy ne azt érezze az adófizető melós, hogy az adója másoknak érdemtelenül kiosztott támogatásként folyik le a lefolyón. Például, hogy ne az legyen a normális, hogy minden közberuházás háromszor annyiba kerül, mint kellene, és mindenki pontosan tudja, hogy hova kerül a többlet, mégsem történik soha számonkérés.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.12.04. 20:37:56

@pannonymous70: Örülök, hogy tetszik az írás, és hogy ezek szerint jól sikerült leírni a helyzetet. Jó lenne, ha azok is megértenék ezeket a gondolatokat, akik egyelőre mereven elzárkóznak attól, hogy annál mélyebben tekintsék az ügyet, mint hogy a Jobbik náci, ezért karanténba kell zárni.

Kratülosz 2012.12.04. 21:26:47

Tisztelt Szerző.
El kell keserítsem, mert az Ön által felvázolt tipikus Jobbik szavazó nem biztos, hogy ilyen. Ön elfelejti, hogy a 35 év alatti fiatalok között a Jobbik és a Fidesz fej-fej mellett vezet, így rájuk például bizonyosan nem illik a leírás.
De többet mondok: jómagam 34 éves ügyvéd vagyok, igen jó egzisztenciával nullszázalékos náci, antiszemita, rasszista attitűddel. És mégis Jobbikra szavazok. Tudja miért? Mert Vona Gábor véleményem szerint a 2000-es évek legkomolyabb politikai gondolkodója. Elég csak ha végigolvassa a könyvében szereplő filozófiai igényességgel megírt gondolatokat és véleményeket. Higgye el, nem az a fajta ember vagyok, aki rajongó típus, vagy könnyen mások imádatába menekül. Megvan a magamhoz való eszem és éppen ezért úgy gondolom, hogy Vona Gábor alighanem túl kemény dió nemcsak a magafajta nyugatos liberálisok számára, hanem a Jobbik tagság 90% -a számára is. Valószínűleg, ha a jobbikosok ezen nagy résez megértené az elnök gondolatait, nem szavazna a Jobbikra :) De mivel láthatóan Önök sem értik, így ebben a tekintetben önök is az átlagos, kissé lesajnált Jobbik szavazó szellemi szintjén vannak.

Orbángárda (törölt) 2012.12.04. 22:11:04

" Ha a jelenlegi folyamatok folytatódnak, akkor 2014-ben a Jobbik jelentősen megerősödve fog az Országgyűlésbe kerülni."

Ámen!

"Úgy látszik, hogy ahogy ki kellett próbálnunk Orbán teljhatalmát,"

Baromság.

" ki kell próbálnunk egy még radikálisabb utat is."

Mert nincs más út.

"Ez a társadalom láthatóan nem tanul a saját történelméből."

Ellenkezőleg. Nagyon is tanult. Azért kell a nemzeti, lokalista megoldás. Pont azért!

Orbángárda (törölt) 2012.12.04. 22:13:44

@Inoffensus: Multikulti a mandiner, mit vártál? Hogy világosabban fogalmazzunk: Izráelbarát.

Nekik ez itt amit te leírsz, már "zsidózás", náci, kirekesztő. Ez a fidesz.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.12.04. 23:09:05

Hadd gratuláljak a cikkhez: nagyon jó. minden mondat a helyén van.

Hűen szemlélteti a polgári liberális (értelmiség) kilátástalanságát, reményvesztettségét, magyarul: teljes sötétségét.

Ennyit tudtok: széttárni a kezet, meg morgolódni, hogy miféle fasisztoid mozgolódások vannak, itt, ejnyebejnye kéremszépen.
Erre vagytok képesek. 0% pozitív alternatíva.

Mindig csak valami ellen tudtok ti is, sosem valami mellett. És ezért fogtok eltűnni a francba.

Kurvára foglak benneteket sajnálni, liberáliskáim.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.12.04. 23:55:47

@Kratülosz: Tisztelt Kratülosz!

Nem a tipikus Jobbik-szavazót próbáltam lefesteni, hanem azokat a konkrét embereket soroltam fel, akikkel az elmúlt időszakban találkoztam. A harmincas, jól szituált ügyvéd egyszerűen azért nem került bele a felsorolásba, mert Önnel nem találkoztam, de készséggel elfogadom, hogy Ön is Jobbik-szavazó.

Nem tudom, hogy milyen a tipikus radikális-szavazó, mert nem vagyok politológus, vagy közvélemény-kutató, így felelőtlenség is lenne ezzel kapcsolatban határozott kijelentéseket tennem. Az írást nem elemzésnek szántam, hanem a személyes benyomásaim összegzésének, sajnálom, ha olyan látszat keletkezett, hogy a mondataim ennél többet érnek.

Az is félreértés lehet, hogy én ezeket az embereket lesajnálnám. Erről olyannyira nincs szó, hogy egy részükkel napi kapcsolatot ápolok, és igen tiszteletreméltó embereknek ismerem őket. Ezt is próbáltam az írásban hangsúlyozni, éppen az a mondanivalóm egyik lényeges eleme, hogy a Jobbik szavazói nem feltétlenül vérre szomjazó kétes alakok, hanem köztünk élő, mindannyiunk megbecsülését joggal élvező tisztességes, rendes emberek. Nem azért akarnak ők a Jobbikra szavazni, mert utálnak bárkit is, hanem azért, mert senki más nem képes a számukra hihető, és a problémáikra megoldást jelentő alternatívát megfogalmazni.

Vona Gábor könyvét és gondolatait nem ismerem, úgyhogy erről most nem tudok nyilatkozni. Azt készséggel elismerem, hogy tehetséges politikus, enélkül persze nem is lehetne abban a pozícióban, amiben van.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.12.04. 23:58:05

@Orbángárda: "<Úgy látszik, hogy ahogy ki kellett próbálnunk Orbán teljhatalmát,>

Baromság."

Milyen értelemben baromság? Hogy nincs teljhatalma, vagy, hogy nem volt szükségszerű, hogy kétharmadot kap a Fidesz és ezáltal Orbán teljhatalmat?

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.12.05. 00:01:47

@Orbángárda: "Nekik ez itt amit te leírsz, már "zsidózás", náci, kirekesztő."

Ezt nem gondolnám, különben miért rakták volna ki címlapra. Aki ismeri az írásaimat - néhány közülük volt már Mandiner-címlapon - az pontosan tudja, hogy nem vagyok se náci, se kirekesztő. Egyszerűen ez az írás tényleg nem kapcsolódott a Mandiner-cikk témájához (ügynökügy), csak annyiban, hogy ez is politikáról szól.

Inoffensus · http://inoffensus.blog.hu 2012.12.05. 00:19:50

@Schwerer Gustav: Köszönöm az elismerést!

Nem vagyok biztos benne, hogy a kritika személy szerint nekem szól, de mivel polgári liberális vagyok, így magamra veszem és válaszolok rá.

"Hűen szemlélteti a polgári liberális (értelmiség) kilátástalanságát, reményvesztettségét, magyarul: teljes sötétségét."

Szerintem nem a polgári liberális értelmiség sötétségéről van szó, hanem inkább arról, hogy ahogy a radikális eszmék híveit sem nagyon szólítja meg senki a Jobbikon kívül, úgy minket, polgári liberálisokat sem. Éppen azon dohogok, hogy nincs egyetlen olyan magyar párt, amely komolyan elvégezné a munkáját, és az egész ország számára kínálna valami kiúthoz vezető programot. Az egész ország számára, benne polgári liberálisokkal és radikálisokkal egyaránt.

"Ennyit tudtok: széttárni a kezet, meg morgolódni, hogy miféle fasisztoid mozgolódások vannak, itt, ejnyebejnye kéremszépen.
Erre vagytok képesek. 0% pozitív alternatíva."

Ezzel tökéletesen egyetértek, éppen erről beszélek én is. Annyit fűznék hozzá, hogy nem a polgári liberálisok tudnak ennyit, hanem a bevett pártok, amelyek ennyivel próbálják meg lerázni magukról milliók problémáját, amellyel úgy tűnik, hogy csak a Jobbiknak akaródzik foglalkozni. Még egyszer: ez engem ugyanannyira bosszant, mint téged, annál is inkább, mert tudom, hogy lenne más megoldás. Ha végre lenne egy olyan párt, egy polgári liberális, amelyik komolyan veszi a munkáját, és egy polgári társadalom felépítéséért kezdene el dolgozni. Egy olyan polgári társadalomért, amelyben az írásomban felsorolt emberek is egytől-egyig megtalálhatnák a jövőképet biztosító helyüket. Ezek az emberek sokkal jobb országot érdemelnek, ugyanúgy, ahogy te meg én is. Egy olyan polgári társadalmat kell építenünk, ahol mindenki megtalálja a számítását, aki hajlandó keményen tanulni és dolgozni. Ahol a politikusok nem egymással foglalkoznak, hanem az ország előtt álló problémákkal, és azokat mindannyiunk közös megelégedésére oldják meg, nem pedig egymás ellehetetlenítésre keresnek folyamatosan módszereket, miközben mi, a nép belepusztulunk a hétköznapokba.

"Mindig csak valami ellen tudtok ti is, sosem valami mellett. És ezért fogtok eltűnni a francba."

Ha ezt a bevett pártokra érted (Fidesz, KDNP, MSZP), akkor egyetértek.

Heron44444 (törölt) · http://kulonvelemenyek.blog.hu/ 2012.12.05. 00:25:38

Nesze neked mandiner ajánló. :)

@Inoffensus: "Nagy hibát követnek el azzal, hogy azt gondolják, hogy egy antifasiszta tüntetéssel le van tudva a kérdés, mert marhára nincs letudva, mert a kérdés sokkal bonyolultabb ennél."
Fontos gondolat. Azzal, hogy a kisebbségekről csak szépet és jót írunk, a róluk bármi rosszat mondóktól elhatárolódunk csak elfedjük a gondokat, de nem oldjuk őket meg. Sajnos a baloldali humán értelmiség a politika és a kultúra messze túlértékelve tekint a problémákra, ezzel teljesen elhanyagolja a probléma társadalmi, gazdasági, és oktatási dimenziót.

"Ki legyen tehát okosabb? "
Természetesen a politikusoktól várom az okosságot, de ez nem jelenti azt, hogy a gázszerelőt vagy bármelyik alsó-középosztálybeli embert föl kell menteni minden felelősség alól.

"érzik, hogy mikor hazudnak nekik"
Az emberek azt hallják, amit hallani akarnak. Gusztáv barátunk is vmi pozitív alternatívát akar, és mivel ilyen nincs gyártanak egyet maguknak.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.12.05. 09:40:25

Lényegében egyetértek.

A Jobbik-jelenség gyökerei sokkal mélyebbek, és a magyarok egy részére mindig jellemző kuruckodásra vezethetők vissza, erre a "csakazértis"-mentalitásra. A Nyugat úgy tekint ránk mint szomszédainkra, azaz szemükben egy kicsi Közép-Európai országocska vagyunk, talán egy picit több történelemmel. A "kurucok" számára viszont az a gondolat, hogy ugyanannyit érünk mint szomszédaink elfogadhatatlan. Szerintük a magyar igenis egy NAGY nemzet, amelynek kijár a tisztelet, mint egyenrangú partnernek. Mivel a Nyugat ezt a "tiszteletet" nem adja meg, akkor Kelet-felé fordulnak.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.12.05. 12:57:03

@Inoffensus:

"Éppen azon dohogok, hogy nincs egyetlen olyan magyar párt, amely komolyan elvégezné a munkáját, és az egész ország számára kínálna valami kiúthoz vezető programot. Az egész ország számára, benne polgári liberálisokkal és radikálisokkal egyaránt."

És mi lenne a neve? Magyar Boldogság Pártja?
Vagy a kádár-kor a sormérce, mikor 97%-ot kapott a Párt jelöltje?

Milyen pártban tudnának "egyesülni" a radikális és liberális hívek?

Ne felejtsük a XX. sz példái alapján: Még a nagy , egyesítő igénnyel fellépő populista mozgalmak is csak max 40-45%ot tudnak elérni a választásokon (lásd pl. NSDAP 1933 példáját). Az ilyen-olyan szociáldemokráciákban is általában van 4-5 párt, és nem jellemzőek a nagy "kiugrások" népszerűségben.
Tehát mese habbal, hogy "kéne egy olyan párt, aki a radikat meg a libiket is megszólítja"
Az álmaidban biztos van ilyen párt. de a valóságban sosem volt és nem is lesz.

"Egy olyan polgári társadalomért, amelyben az írásomban felsorolt emberek is egytől-egyig megtalálhatnák a jövőképet biztosító helyüket."

Nincs olyan társadalom ezen a világon, ahol az "írásodban felsorolt emberek egytől-egyig"- megtalálnák helyüket és szerepüket a társadalomban. Ez egyszerűen nevetséges.
Hiszen ezek valójában _átlagemberek_. Az átlagembert pedig az jellemzi, hogy sosem elégedett teljesen, de nem is depressziós egészen. Valahol a kettő között ingadozik.

Honnan pottyantál ide egyébként? Saint-Simon műveiből, vagy a Fourier falanszteréből?

Kéne egy olyan párt, ami zsákban viszi a "Boldogságot" az embereknek....:) Ki lenne adva, hogy 5 kiló boldogság rendel, kivinnék házhoz, kifizetnék oszt' kész.

Egyébként igen, a fidemszp-re és társaira (kdnp, dk) gondoltam.

@Heron44444:
"Az emberek azt hallják, amit hallani akarnak."

Ez így tévedés. Konkrétan a mostani helyzetben az ellenkezője az igaz, hiszen senki sem kínál igazi pozitív alternatívát. De mindennek eljön az ideje.

"Gusztáv barátunk is vmi pozitív alternatívát akar, és mivel ilyen nincs gyártanak egyet maguknak."

A semminél bármi jobb. ez a vákuum törvénye. a liberráns, libbant elmebetegek csakis az "anyagi jólét" mézesmadzagját tudják lebegtetni, de politikai szempontból a "hitelből (viszonylag) jól élünk" - korszaka
lejárt. Most a macskajaj, éhkopp korszakát éljük és fogjuk is élni még elég sokáig.
Ez persze elviselhetetlen, valami kiút kell, különben belepusztulunk. Nekem csak ez az egy hazám van, és nem tudom elhordani a cipőm talpán.

@Vhailor: olcsó pszichologizálás, százasszög-egyszerűségű klisékkel.

A magyar "kurucok" ahelyett hogy megtanulnák befogni a szájukat ("tanuljunk meg kicsik lenni!"), inkább mindenféle ősi örökséget meg hun-magyar azonosságot hirdetnek, (ahelyett hogy belátnák, hogy mocsári putrilakó finnugrász gyűjtögetőktől származunk). Hallatlan!

A valóság ezzel szemben, hogy a Magyar királyság egészen 1526-ig népességben, gazdaságban, erőforrásokban Európa vezető hatalmai között volt. ezt a szerepét természetesen elvesztette, számos tényező miatt.

Azonban teljesen természetes, hogy a "Birodalmi gondolat" fennmaradt, a terjeszkedés, hatalomra (vagy legalább: önállóságra, függetlenségre) való törekvés. Többek között ez a törekvés juttatta jelentős területekhez a tótokat, mócokat, rácokat stb. Trianon után. Tehát teljesen magától értetődő, hogy a diplomáciai jópofizás mellett/alatt tulajdonképpen minden ország a hatalmának/befolyásának növelésére törekszik. A népben/nemzetben azt gondolatot a hazafiak képviselik. Ennyire kurvára bonyolult.

"Mivel a Nyugat ezt a "tiszteletet" nem adja meg, akkor Kelet-felé fordulnak."

Ez egyrészt gazdasági szükségszerűség, hogy a stagnáló európai gazdaság mellett másfelé is kell tájékozódni.
Másfelől pedig nyilvánvaló, hogy a magyarság hagyományaiban számos mai élő keleti jelleg található. ilyen a magyar nyelv mellérendelő szerkezete, a birtokos (segéd)igék (angol: have: latin: habeo) hiánya, a hímnemű-nőnemű főnevek (der-die-das, a latin nyelvekben is nemük van a főneveknek,) hiánya, illetve a E(3. személyű "nemmel rendelkező" személyes névmások (he/she, ugyanez a latin, szláv nyelvekben) hiánya. A végére talán a legfontosabb: az alárendelő szerkezetek ("az amire a gondolok, az az" tipusú szörnyetegek) hiánya. Alárendelő nyelvek sokal pontosabban tudnak fogalmazni, mí a mellérendelő nyelvek inkább "életbölcsességeket", érzésvilágokat fejeznek ki.

Egy ilyen nyelvi környezetben bizony jól jön egy karizmatikus vezető (király, kormányzó nemzetvezető, fejedelem stb) aki "egybefogja a dolgokat", akit mindenki egyként el tud fogadni, akinek "óvó szárnyai alatt" mindeki jól érezheti magát. (egyébként számos "népbetegség", pl. a korrupció is jellemző módon "keleti" probléma.)

Szegény marha inoffensus is öntudatlanul ezt a keleti megközelítést alkalmazza, csak a liberális szemellenző miatt kénytelen pártrendszerben gondolkodni, aminek révén kénytelen egy "nemzeti egyégfrontot" vizionálni, amikor egy párt mögé a lakosság túlnyomó része oda tud állni. Ez jellegzetesen keleti rendszer. A kommunizmus is ilyen volt (és Kínában most is ilyen), de a Japán példa is ilyen (amikor a "kormánypárt" több mint 40 évig birtokolta a hatalmat, aztán az "ellenzék" hatalomra jutott 1993-ban, egy év alatt szét is estek), a szingapúri, tajvani, vietnami, példák is többé-kevésbé egypártrendszerről szólnak, mindezt a "demokrácia" fedőnév alatt, de láthatólag teljesen mást értenek alatta, mint az európaiak.

Egyébként a kínai, japán is mellérendelő nyelvek, csak úgy mondom.

A mellérendelő nyelvek jellegzetes tulajdonsága még a szakrális uralkodó: a japánoknál istencsászár, a kínaiaknál mennyei uralkodó, és nálunk magyaroknál meg a szent, apostoli király. Az apostoli egyébként jogilag azt jelenti, hogy az adott országban a király joga a püspökök beiktatása, nem pedig a pápáé, tehát a király "fölötte áll" a pápának, bizonyos értelemben.
A pápai rendeletek kihirdetése (ill elhallgatása, ilyen is volt) szintén az apostoli király feladatköre. Tehát a király jelentős szakrális funkciókat töltött be (Ny-Európa királyaival ellentétben). Ezt egyébként Róma is elismerte, ezért hívta pl. Piccolomini (későbbi II. Pius pápa) Magyarországot ARCIHREGNUMNAK, őskirályságnak.

Összefoglalva tehát: a magyarság gondolkodásában, érzésvilágában számos jelentős keleti elem található. A különböző vulgárpszichológiai megfontolásoknak ("a magyar nem tudja elviselni mekkora vesztes, helyette inkább dicső történelmet álmodik magának") van némi csökött értelme és valósága, de nem ezen kontextusban.
Inkább az ötödik sör után a kocsmában.

Heron44444 (törölt) · http://kulonvelemenyek.blog.hu/ 2012.12.05. 20:47:45

@Schwerer Gustav: " sem kínál igazi pozitív alternatívát"
Az igazság az az, hogy pozitív alternatívákkal tele a padlás. Ezek között csak annyi a különbség, hogy másoktól akarnak elvenni és másoknak akarják odaadni. pl: Adóztassuk meg jól a gazdagokat és adjuk oda a szegényeknek, kergessük el a multikat és fölvirágoznak a hazai vállalkozások, vegyük el a pénzt az államtól adjuk oda a magán szektornak, ...}utána pedig jön a csoda. Ezek mind pozitív jövőképek, persze csak akkor, ha nem tartozol az adott ideológia szerinti bűnös csoportba.
Ezek mindegyike úgy állítja be a saját receptjét, mintha az gyors, könnyű és fájdalom mentes lenne. Na ez az igazi populizmus.
Mert ma Magyarország olyan, mint egy égő ház. Először el kell oltani tűzet, utána el kell takarítani a romokat, majd szinte újjá kell építeni az egészet (lehetőleg, úgyhogy legközelebb ne égjen le ilyen könnyen).
Az én alternatívám is pozitív, csak a megvalósítása nehéz, hosszú, és fájdalmas.
Meg lehet egyik pillanatról a másikra fordítani a demográfia folyamatokat? Nem lehet.
Ki lehet irtani a korrupciót egy év alatt a magyar gazdaságból? Erre már nem is válaszolok.
...
Mivel sokan nem tudják elviselni a gondolatot, hogy éveken keresztül keményen dolgozzanak a semmiért (azért lapátolod a hamut, hogy legyen egy üres telked, amire majd építened kell egy házat), ezért születnek olyan mítoszok, melyek a csoda ígéretével kecsegtetnek.

Én nem tartom ördögtől való dolognak azt, ha vki bírálja az Eu-t, a kapitalizmust, a multikat, vagy Izraelt. Csakhogy ezeknek a vitáknak addig van értelmük míg tényeken alapuló keretek között zajlanak.
Én személy szerint azt gondolom, hogy egy multi-, eu-, kapitalizmus, zsidómentes Magyarország szarabb lenne még a mostaninál is. Nem is olyan rég volt itt nálunk egy kísérlet vmi ilyesmire, és kiderült, hogy az ilyet csak erővel lehet fenntartani.

"liberráns, libbant elmebetegek csakis az "anyagi jólét" mézesmadzagját"
Én sem értek egyet a szélsőséges materialistákkal, és én is többre vágyom egyszerű anyagi jólétnél. De az államnak igenis anyagiasnak kell lennie, mert minden általa üzemeltetett rendszer pénzbe kerül. Ezen szektorok működésének minőségét pedig nagy mértékben befolyásolja a rájuk fordított összeg. Vegyük a kultúrát pénz nélkül, nem lehet kiadni a könyveket, nem lehet rendezvényeket tartani, stb

"A semminél bármi jobb"

Ez attól függ, hogy milyen területről van szó. Általában az országirányítására ez nem igaz, mert a sűrűn változtatott jogszabályoknál még az is jobb, ha egy rosszul működő trv. még egy kis ideig hatályban marad (persze ennek is meg van a maga csapdája).

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.12.05. 23:54:04

@Heron44444: Akkor félreértettél.

pozitív alternatíva = _mindenki_ jól jár vele. Ha valaki "szívat" valaki, már nem jár mindenki jól: az már "vegyes" dolog. "Mix".

pozitív= 100% pozitív. Legalábbis minél jobban megközelíteni. A magyar dolgozókat és vállalkozókat segíteni.
Ehhez kell egy korrupcióellenes program, és egy gazdaságélénkítő program.
Vagyis egy nemzeti-szocialista program.

Orbángárda (törölt) 2012.12.06. 10:37:01

@Inoffensus: nincs teljhatalma.

természetesen a kétharmad se volt szükségszerű, csak miután az mszp-szdsz görcsösen túlakarta élni önmagát, hogy még egy(négy) évet lopjon. de ez nem egyedül bajnai elkúrása, elkúrta a dolgot a feri is 2006-ban. őszöd kiderülése után lemond az egész kormány, s előrehozott választások: nincs kétharmad.
de ezt még bajnai előtt is meg lehetett volna tenni, akkor se lett volna kétharmad.

csak magát okolhatja az mszp.

persze, el kellene már tűnjenek, a történelmi pártoknak nincs keresnivalójuk itt a 21-ik században.

Orbángárda (törölt) 2012.12.06. 10:37:59

@Inoffensus: sosem láttam még címlapon. de címlapra orbánellenes, magyarellenes blogok kerülnek az esetek 70-80%-ban.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.12.21. 21:24:56

@Schwerer Gustav: Szó sincs arról, hogy a liberális és a radikális híveknek egy pártban kell egyesülniük. Az emberek jelentős része nem alkot magának politikai filozófiát, hanem a saját életére keres megoldást. És a politika feladata, hogy ennek a politikai (államszervezés, stb.) kereteit megteremtse.
Akinek olyan filozófiája van, mint Neked, az mindig is azokat fogja követni, akik nem kérdőjelezik meg, amit elképzelt.
A hétköznapi embernek viszont még van esély elmagyarázni, hogy nem szakrális uralkodóra, Belarusz-szerű elszigeteltségre van szüksége.
Aztán majd végiggondolja józanul, saját gyakorlati tapasztalatai alapján, hogy melyiknek van nagyobb esélye, hogy őt felemelje.
Meg kell jegyezzem, anélkül, hogy lebecsülném tárgyi tudásodat, hogy a sikeres országok példája azt mutatja, hogy a nyugatos alternatívának, de ezügyben egymást sohasem fogjuk meggyőzni. Remélem, nem kényszerülsz megtapasztalni a jobbik országlásának következményeit (persze feltéve, hogy tényleg azt fogják csinálni, amit hirdetnek).
süti beállítások módosítása